Söker B-vitamin preparat
Jag undrar vad ni har för tips på bra B-vitamin preparat.
Jag ska ju hämta hem min lille prins på lördag och tänkte att han ska få B-vitamin nu när det blir omställning med både miljö och foder + hans första åktur i transport.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Shy-feeder tycker jag är bra…

Jag rekomenderar krafts b-vitamin ungefär samma pris men dubbelt så dryg. Samma resultat då jag provat både den och Shy-Feeder.

#2 Är den organisk ?
Shy-feeder är ju helt syntetisk och jag vill gärna ge organiskt (inbillar mig att det är bättre vitaminer då).
Jag har alltid gett NP Vetegroddolja vid fällning och sättning av päls och den har varit kanonbra. Men vid ett tillfälle fick jag för mig att testa Shy-feeder men den gav inte lika bra resultat som NP´s.
Jag har funderat på om jag ska köpa NP i alla fall men den innehåller mer E-vitamin än B men det står på flaskan att den är bra för tex foderomställningar etc.
What to do ??
Finns Kraffts B-vitamin på tex Hööks ?
Ska dit idag och köpa en grimma och vitaminerna…
Köper Emin B på Börjes. Kostar runt 125 kr för en 2½ liters dunk, man ger 20 ml om dagen.
Foderjäst är ännu billigare, ger 2 dl/dag.
jag köper också emin B på börjes.
Chevinal Plus finns ju också, vet dock inte om det är organiskt. Men det tycker jag är ett bra vitamintillskott. Funkar bra till min medryttarhäst i alla fall. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det blev Shy-feeder i alla fall, det fanns inte så mycket att välja på om man vill ha enbart B-vintamin.
Tack för hjälpen ändock :o)
#4 Mina hästar avskyr foderjäst, ingen av hästarna vi har hemma har heller velat äta det?
Någon här som lyckas få i sina hästar 2 dl foderjäst om dagen? Man ska ju ge 1 dl per 100 g kroppsvikt, och för mina så innebär det ca 5 dl om dagen! Det blir inte så billigt.

#8# Mina äter det om dom får betfor också.
#8 Min äter det glatt, får 2 dl foderjäst på kvällen i kvällsbetfor. Inga problem alls.
Var det bara för er att lägga det i maten åt dem? Jag provade först med en mindre mängd men de vägrade röra maten…
Japp. Började med ½ dl, ökade sakta upp till 2 dl/dag. Bara att blanda ner i betforn.