Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1599 ggr
jackiejohn
0

Skillnad på hästar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe ja satt här och fundera och jämförde bilder på mina hästar…och kom fram till att ja gick från en sort till en helt annan finns inte en enda likhet Förvånad haha

Jag hade en robust liten Fjording som användes som kör och ridhäst hon mäte exakt 136,5cm i manken och var en perfekt fjording som verkligen visa hur rasen skulle se ut på premieringar vi va på när hon var 1,2 och 3 år alla var helt galna i henne Glad hon fick avsluta sina dagar här hemma endast 14år gammal pga Fång Gråter 

3 veckor senare står en helt annan häst här nere i stallet nämligen en graciös varmblods travare!

Någon som hittar en enda lite likhet mellan Fjording och Varmblods travare? Jag hittar ingen iaf hehe…men fjording st¨år helt klart på inköps listan någon gång i framtiden Glad<3

Någon annan som gjort likadant som jag? gått från en häst till en annan utan några som helst likheter mellan före hästen och nya hästen? Glad 

Bild på min Fanny gumma…

jackiejohn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och på min Jackie stumpa…..

Hallonet
0

hmm.. likheter… fyra ben och svans? xD

Lorita
0

Jag har några hästar här är minst och störs, vist är dom lika Tungan ute

Sen kan jag faktiskt inte först att folk (grannar) har svårt att se skillnad på Kiara och Ametist (om inte annat så skiljer det 25 cm)

Innan knabstupper/WPB tiden har jag haft allt från fullblod till nordsvensk bruks

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning