Jämför hur jag rider o den andra.Skillnader?

Vet inte vart filen är där du rider, men på denna film tycker jag att hästen trippar lite fram. Och ryttaren borde lirka lite mer, använda skänklarna lite mer om det nu är meningen att hästen ska ner på tyglen. Men ja kanske inte ska säga så mycket, kan inte speciellt mycket om att få en häst att gå i rätt form.

Det är jättesvårt att se när ni bara skrittar! =)

Stort å fint ridhus har ni iaf…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#4 haha xD
Han har liiiite bråttom kanske :P Borde lugna sig och ta uuuut på steget, trippig skulle jag hålla me dom att han är..

ni skulle jämför skillnaderna mellan ryttarna hur vi rider mackan…

jag hade precis hoppat upp efter attr sara ridit honom..ser in ingha ksillnader när hon rider o när jag rider?? jag red i en kvartr tyvärr så filmade kameran bara de två första minuterna när jag precis hoppat upp för sen tog batteriet slut

komnetera mera!!!!

??

e där ingen skillnad?
#12 Jag kan tyvärr inte se filmerna, men rent spontant så får jag en känsla av att medryttaren "värmt upp" hästen innan du rider.

vet inteom man kan kalla d uppvärmin att åka på en häst o rida i en fyrkant hela tiden..
#14 Musklerna värms väl eller…?
Du vill att vi ska jämföra hur ni rider, och nu säger du att din medryttare åker.

jo i o för sig.. men att inte bli ställd eller att höra halhalt nån gång eller att variera tempot så e d ju inte en bra uppvärmning. kan du verkligen inte se ngn av filerna?

jag säger åka när man inte inte allt arbetar med ähsten mun lr kropp men d gör kanske inte d? men visst rider på honom d gör hon..:P
Nej jag kan inte se filerna på min "jobbdator" Kanske kan titta när jag kommer hem ikväll.
Du låter missnöjd över din medryttare..?! Då är hon kanske inte rätt för dig och din häst, - bara en tanke.

nja.. njo. men d e inte jag som bestämmer. jag o den tjejen sköter om o rider honom så har honom 3-4 dagrar var i veckan.. men d är en annan som äger honom.. jag har haft honom i snart tre år o hon i lite över ett halv år kanske..
Du kanske kan prata med hästägaren och se vad h*n säger/tycker.. om du tycker att den andra tjejen påverkar hästen negativt.

mm..men d e jätte svårt att hitta medryttare här.. jag o hon får dela på boxen o skoningen o d blir ju ca 200 för boxen var + 212 kr i månaden för skoningen var. O de e inte många som vill betala d för att rida en travare..+ att han är 20 så tror folk att d e negatvit o att han e slö men han e superpigg o fräsh!!!