Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1738 ggr
minkaninester
0

För och nackdelar?

Hej alla hästälskare :)

Jag ska kanske bli medryttare närmre hösten då jag fått ett toppenerbjudande av ett par gammla vänner. Min kompis då har blivit för lång för sin c-ponny Kimberly som är 138 cm i mh. Men jag därremot är en toppenlängd för henne för ca ett år eller två!

Kimberly är nu 14 och ska halv pensioneras (stavning?) så hon ska bara ridas ca 3 gånger i veckan.

Så jag får isåfall tävla,träna och rida henne :)

MEN - Jag bröjar 7:an till hösten och jag vet inte om jag samtidigt kan göra hästen ordentligt, skolan om mina kompisar på helger m.m.

Om det är någon som har en egenhäst,foderhäst eller medryttare som går 7:an eller uppåt som kan vara snäll och skriva för och nackdelar till mig då jag är osäker på vad jag ska välja!?

Men jag måste lämna mina kära islandshästar som jag verkligen älskar och jag trivs verkligen där och så men det känns inte som jag utvecklas där längre!

Mitt hjärta säger både och!

snälla hjälp någon? :/

Kram Louise

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Nesslan]
0

Jag hann med 2 egna hästar varje dag när jag gick i 7:an iallafall :) Hade ganskt lätt för skolarbete och behövde inte plugga mer än ca 1 timme varje kväll. Men egentligen så kan ju ingen annan veta vad du har tid att göra och inte, så jag tycker att du ska fundera och kanske fråga om du får lov att testa en månad, kanske september och se om du trivs med hästen och hinner med allt annat du vill göra. Så att du inte är uppbunden till att ta hand om hästen i 1 år och att du inte får sluta. Detta var mina tips iallafall. Lycka till!

minkaninester
0

#1 tack :)

Jag passade hästen under ett halvår faktiskt då hästens ägare var tvungen att operera sina fötter och då han jag med läxorna, men det var i 6:an :P

Så jag vet att jag trivs med hästen m.m. :) Men att prova var faktiskt smart!

MVH.
Louise T

LovisaJacobsson
0

Av egna erfarenheter så är det inte så mycket plugg i skolan (men det kan ju skälvklart vara olika)

Och om hästen bara ska ridas tre dagar i veckan så har du ju ganska gott om tid för det övriga tar ju inte så jätte lång tid.

Men pröva någon månad kan du ju alltid göra.

Akerberg
0

Tre dagar är ju ingenting =) Det hinner du lugnt!

Utnyttja morgonen, pluggar du då behöver du inte plugga så mycket efter skolan

minkaninester
0

#4 Smart!

Jag tror jag kan hinna det, men ifall det skulle bli för mycket så sa hästens ägare att då tar hon henne! Så det blir nog bra ändå :D

MVH.
Louise T