Skyddsväst?
Nu har jag inte ridit på 1 år, och jag flyttar till ett naturbruksgymnasium i höst och det blir nog en hel del ridning, men hur var det nu -
Är det tvång på att ha på sig skyddsväst eller gäller det bara tävlingar eller vad? :)

rätta mig om jag har fel, men det är inte lag på att ha skyddsväst hemma eller på träning, men på tävling för juniorer är det det… tror jag 
säger som #1 som jag vet måste man bara ha på tävling om man är under 18 år för allas säkerhet. annars får du rida utan på träningar och hemma. ^^

Det enda tvånget på väst är på tävling under 18, annars är det upp till en själv :P Om du inte har ridit på ett år är det kanske bra att rida med väst.

Menar du på skolan?
När jag gick naturbruk, så behövde vi bara ha säkerhetsväst när vi red på terrängbanan.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Fråga vad som gäller på din skola. På min skola har dom västar som man får låna.
de flesta skolor har västar att låna ut, oftast används de bara vid uteritt och vid hoppning.
men det är bara att du ringer eller skickar ett mail till skolan och kollar vad som gäller.
japp som alla säger under 18 måste man ha väst på tävlingar, men jag köpte mig en väst nygligen då min vän gick omkull med en snäll gammal häst och nu är hon förlamad från midjan och ner :( så skydda dej även om de känns obekvämt de kan va värt livet.