3 hästar dog av blixtnedslag

Uscha ja läste de tidigare idag.. stackarna.. Jag tycker att de var en ganska så makaber bild iof. Men de syns att dem dött knall fall :(
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Så sorgligt =(
Tror det var 2-3 sommrar sedan som åskan slog ner i en stor ladugård i närheten. Över 100 djur brann inne… Var inte någon trevlig nyhet =/
Hakuna matata!

men fy 
En bekant till oss fick ladugården nedbränd i åskoväder, alla kalvar brann inne korna var ute men kalvarna inne, han föder upp och dom nappmatas och massa sånt där därför var dom inne allt brann ner till grunden en del kor var rökskadade och fick avlivas resten fick han skänka bort elr nödslakta. De va inte lätt för korna levde han på och oj inge kor kvar igår hade ja över 100st…det är hemskt 

Ser ja konstig elr har inte den stora hästen järnskor på sig?

#4 Tyckte också att det såg ut så.
Jag tkr mest synd om ägaren. Hästarna kan omöjligt ha märkt ngt, o det ska man vara glad för.
Oj det där är ju inte långt från mig! Gud vad hemskt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Usch jag vet vem det är och känner en som känner dom ;_;
Har träffat hon som äger hästarna så hemskt, hon är verkligen en djurvän hästarna är hennes allt…fy vilken mardröm,,,
Ligger bara 20minuter härifrån och jag kan intyga att ovädret i tisdags -var bland det värsta jag har varit med om!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Usch så hemst 
En tjej i närheten där jag bor var ute och red mitt ute på ett fält när det började åska, och så fick hon en blixt som gick rakt igenom henne och ner till hästen, som dog på pricken
. Tjejen överlevde! (Det var några år sedan)
Usch det är så hemskt 
Stackars ägarna när dom kom hem.
Jag var jätte rädd att det skulle hända våra hästar idag när åskan drog förbi.
Känner ju stackars Chatrin och lider med henne.. Vet hur mycket hästarna betydde och fortfarande betyder för henne.
R.I.P älskade Maja, Donna och Mulle. Förevigt saknade.
Som svar till #4; Ja, Maja hade skor på sig.
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

aww vad sorgligt :/ <3