Så nu vart han dålig då...
F*N!!!
De här skulle inte hända!! Min lille shettis kille har små symtom på fång han går stelt och är lite öm igår var han lite varmare i hovarna än vanligt va svårt att känna idag då han har gått och somlat i bäcken…
Han har åkt upp i fårhagen nu och ikväll ska han verkas ordentligt av hovis.
De här känns så misslyckat
och de är redan bestämt att får han fång en gång till så avlivas han direkt för hans ben klarar inte en fång atak till, han är stel och "konstig" i benen nu och har haft fång 2ggr och fått medicin…+ att hans hovar vart så vanskötta att benen har tagit stryck av det oxå så han visst han kanske överlever en fång atak till men ja vet att han ben/hovar kommer vara ännu sämre då och då får han hellre vandra vidare
Ville bara skriva av mig lite och för er som undrara så har han INTE gått på bete han har gått med vbl i en rätt så rejält ner betad hage så han har inte fått väsrt mycket gräs bara de lilla han har lyckats pilla i sig men men…

väldigt tråkigt 
men tyvärr så är väl ofta det korta gräset krafftigare också?
håller tummarna iaf att han blir bra
hoppet är det sista som överger människan..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

1# Jo de är mer näringsrikt men drygt hälften av gräset i hagen är sönder torkat av solen så de är dött…och de gräs som finns är lite kruksigt att nypa tag i och dra upp "/ har flyttat båda hästarna nu dock till olika hagar så att gräset har en chans att växa upp och komma på nytt igen..,
Jo de är ju inte jätte allvarligt (än) så tror han återhäntar sig om han blir fång verkad och så…
Hoppet har inte över gett mig bara att de känns så misslyckat när han hämtat upp sig och är nästan helt återställd nu, han har ömat i hovarna och vart halt förut men de har vart pga av att hovarna sakta men säker har tat sig tillbaka till normal form "/
ja har förlorat en häst i Fång och ja gick i 5veckor(så länge hon va sjuk) och hoppades och trodde att hon skulle klara sig så pappa fick till slut dra fram mig ur alla drömmar och allt hopp så att ja fick ta beslutet om att hon skulle avlivas…så ja har blivit mkt mer åt hållsam när det gäller att hoppas istället ser ja de mer som "ja har tur om h*n överlever" 

Nej, vad hämskt:( Fång är en helt onödig sjukdon borde inte finnas

Nej! Du finner stöd här, jag har en fång häst här, som jag trodde att jag skulle behöva lämna till trappalande, men han börjar bli bättre nu <33

De är inte kul alls!
Han har återhämtat sig så fint och hovarna ser nästan helt normala ut nu och han är jätte fin i kroppen har blivit och nej fy f*n nu känner ja mig bara j'vligt misslyckad…

Du är inte ett dugg misslyckad. Det här händer, o man kan inte göra ngt åt det hur mkt man än önskar :(

6# Jo för ja tog hand om honom för drygt 1½ år sen rädda honom från plågor och döden…så har han fått ett nytt liv och livet har lekt och han har återhämtat sig oförskämt bra! så händer detta han går på nästan inget bete alls nu och är ny verkad sen igår inte riktigt fång verkad med nästan kan man säga hovis tyckte de va lika bra och han rör sig bättre idag och är inte alls värst varm men hur länge håller de? Hur vet ja att de går åt rätt håll igen?? 

#7 bör man inte ta ut vet vid fång? jag har aldrig haft fånghäst, men jag har hört att dem brukar äta något inflammatoriskt och att stå i vattenbad med hovarna :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#7 Ingen kan nog veta hur länge det håller, men du märker nog när han är på rätt håll.

8# har haft fång häst tidigare (en som ja fick ta bort) och ja vet va ja ska göra och det är inte så allvarligt än (vet inte om de blir allvarligare heller) så ja tar inte ut vet nu
Dom får i regel fenylbutason (stava?) ja fick de till min förra häst..och kyla hovarna är bra och att hålla i¨gång blodcirkulationn ja vet va som ska göras sen förra gången de enda ja "behöver" veten till är recept på medicin. men som ja sagt tidigare tyck att ja är knäpp/grym/okänslig elr vad som helst men får han en RIKTIGT fång akat igen så avlivas han för hans ben/hovar fixar inte en sån smäll igen..,
9# Nej de vet ja vill bara rota fram lite hopp om att han fortfarande finns hos mig till jul…
men de gör han nog! Hoppas ja iaf..
Har oxå haft en shettis som fick fång. Blev värre och värre och hon fick dubbla doser med butta men det blev inte bättre :( Fick ta bort henne för 2 år sedan nu i sommar. Sen vet jag ett par stycken som har blivit helt bra också, så det är väldigt individuellt hur sjukdomen utvecklas. Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas att din fina lilla pålle ska bli bra.

11# tråkigt "/ Jo han har haft de 2ggr och blivit bra men fången sätter sina spår de kommer du inte undan =( hoppas ja oxå!