Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 528 ggr
lisette
0

försvunnen varg...

Marre79
0

Länken funkar fint!!!!

Hoppas att de hittar valpen oskadd!!!

lisette
0

lite läbbigt att den kanske springer lös i skogen… det är ju inte inhägnat runt skånes djurpark har jag för mig..

gejsa
0

Stackaren! Hoppas att den var så stor att den kan klara sig själv då. Och att dom hittar den i tid.

Zebben
0

Bara hoppas att den inte blivit stulen.

lisette
0

det stod i kristianstadbladet idag att den var sex månader gammal och att de fruktade att han blir påkörd. de tror inte att han skulle göra någon skada.

#4 hoppas jag med, det är ju säkert vissa som finner det prestigefyllt att ha en varg…

gejsa
0

Ja, man får hoppas att dom hittar den levande. Tror nog att den har svårt att ta byten om den är så liten.

lisette
0

ja de är förmodligen inte vana vid det. tror knappast att de får levande föda inne i hägnet.. tyvärr. den har väl aldrig lärt sig att jaga ens…

sorligt när man tänker efter.. blir lite ledsen faktiskt.. *känslig*

Zebben
0

Nej, man får enligt Eu inte ge vargar el. andra rovdjur i hägn levadne föda. Man får inte ens ge hela djur. Man måste ta bort huvud el. liknande. Löjligt!

Så vargungen har nog inte så stora chanser ute, men än är det ju fortfarande barmark så då är det ju större chans att den hittar föda.

Sehvrin
0

#8 fast det kan ju ha kommit in smådjur i hägnet och då kanske den fått lite övning

Hoppas att de hittar vargen snart, den lär som sagt inte klara sig länge själv

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lisette
0

#8 det är ruskigt synd faktiskt.

#9 hur stor är chansen? tror djuren lär sig väldigt fort var de riskerar livhanken och var de inte gör det. ;)

Zebben
0

#9 Ja, jag vet ju att kolmårdens vargar lyckas plocka fåglar ibland, Så lite utlopp får de för sitt jaktbeteende. Skrattande