OT: orolig för Dixie
Tror min lilla Kanin förmodligen avlivas idag eller på Måndag… Hon äter och är pigg och så och verkar inte ha ont men hon håller sitt ena bakben konstigt =( det lixom släpas bakom henne. antingen är det av eller så är det ur led.
ville bara få ur mig det… vet inte vad ja ska göra. antingen tar vi bort henne hemma (hon har aldrig varit hos veterinär så det känns humant) eller så får hon en chans till och vi tar henne till veterinär på Måndag när det är uppet…
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

ge henne en chans och ta henne till vet, ett benbrott kan ju fixas, eller om det nu är ur led.
känns väl dock smärtsamt att behöva ha det så över helgen. är det verkligen inte öppet över helgen? har du inget större djursjukhus i närheten?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
jo men hon är gammal också 9 år =( vet inte om det kan läka på en så gammal kanin
// Alexandra

#2 såklart det kan läka. Men eftersom att hon är såpass gammal ska man tänka på hur lång tid hon har kvar. Det kanske inte är värt att lägga ut pengar, o sen dör hpn pga narkos om det är benbrott, lr så dör hon kanske ändå om ngt år. Jag kan tänka så eftersom att det inte är min kan in, men det måste va svårt för dig!
Lycka till hur du nu än gör!
eftersom hon inte har ont så tar vi henne till vet. på måndag och förmodligen går hon bort då… hon har en böld på magen som vi tror är en cancerböld också så…
// Alexandra

#4 Gud vad synd!
Jag har en fransk vädur (frasse) han var helt normal tills en dag då han släpade båda bena i marken så vet kollade och han fick diagnosen CP-skadad. I nu läget så kan han stå, sitta och gå lite vingligt men inte riktigt gå fast han gör stora framsteg och vi hoppa att han kommer vara fullt normal redan nästa år ^_^
#6 min kanin är in cp(!) hon är gammal och har skadat ett ben!
// Alexandra
#8 förlåt… är på lite dåligt humör just nu bara =( skönt att din kanin gör framsteg. det är barta de att Dixie är 9 år gammal… det borde ha visats tidigare
// Alexandra
CP är inte ett skällsord även om många vill tro det och använda det så. CP är en störning och en skada som inte är nåt trevlig alls. Även om en person har fått diagnosen cp-skadad, är denna personen inte trögare än nån annan, det blir bara fel nånstans i hjärnan.
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#6 intressant, hur kunde han få det och hur behandlades det?
#10 jag vet att det inte är ett skällsord! jag VET att det är en sjukdom! men om ett djur eller en människa har det så märks det inte först när dom är gamla! Dixie är 9 år gammal och hon har skadat ett ben!
// Alexandra

#12 Det kan märkas sent. Åk till veterinären.
#11 vet ej hur han fick de men vet. sa att han var cp-skadad och hon gav oss 2 alternativ 1 avliva honom 2 ha kvar han som han är och kolla hur han blir sedan och vi behöllan som han är och nu är han på bättrings vägen!. Vet. sa även att vi skulle förse han med extra vitaminer så han blir enormt bortskämt! de han får är 1 äpple, 1 morot fölmix till hästar, rabbfor, b och c vitaminer och vitaminer i vattnet men de funkar! och så låter vi han ha vattengympa för smidigare motion av bena. han blev så i vintras men kommer antagligen vara norman till nästa sommat ^_^

#14 vattengympa, gillar han det? ;)
skönt att han är på bättringsvägen i alla fall :)
Han gillar då inte vattengympa ^^ men de funkar ju så varför inte fortsätta? ;)