Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 1298 ggr
Zahara
0

Dressyr saderl säljes

Dressyrsadel syntet Hööks märke Claridge svart 17,5"x 31, använd max 10gånger då den inte passar min häst och min kompis(ägaren) inte gillade den. Själv tycker jag att den är toppen skön att rida i men den ligger inte bra på min häst. Hel och fin och som sagt knappt använd.

Pris 1000:- eller bud sadelskydd ingår Finns i hörby kan lämnas eslöv höör hörby

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Zadeira
0

skulle behöva en ny sadel till bellman, men vi har aldrig haft sadel på honom så det känns som att det inte är läge att köpa ny sadel förren vi vet hur hans mammas gamla sadel ligger på honom… tror tyvärr denna är lite liten också, vilket är synd för annars hade det varit ett riktigt fynd ;)

Zahara
0

e den vida bommen….har legat på ett hlb på 174, det jag gillar är att den är så lätt. sittsen är klädd i klarino så med skodda ridbyxor sitter man som fastklistrad Glad

kaka1234567
0

#1.Sorry med det är hellt OT men om man har ung häst så är de alltid bra o börja med bomlöst eftersom unghästar får nya muskler hela tidan.

lite fackta o bomlöst

Mer känsla…
En bomlös sadel ger en fantastisk känsla för både häst och ryttare. Hästen kan röra sig naturligt, utan några begränsningar. Ryttaren känner hästens rörelser och rygg och båda kan njuta av friheten. En bomlös sadel formar sig direkt efter hästens rygg och ger en stor anläggningsyta, vilket fördelar trycket. Sadeln har en förmåga att hålla sig på plats utan att glida runt, även på de rundaste hästar. Tillverkad av mjuk nubuck som andas och snabbt formar sig efter hästen. Den har låg vikt vilket gör den lätt att hantera. Tree Free sadeln har 6 D-ringar för fäste av packning. Tillsammans med den bomlösa sadeln bör man använda en pad med en kanal för ryggraden och som fördelar trycket.

#0.Jag har en intre serad av din sadel som typp extra sadel sa hon de vore perfekt men hon måste få täncka lite.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Zahara
0

#3 själv gillar jag inte bomlösa sadlar, tycker de ligger dåligt och tycker inte alls att paddarna fördela trycket utan tycker de får tryck på ryggraden. Men det är tur att vi tycker olika!

Själv har jag en billig skit sadel som jag har som tillvänjningssadel och inridningssadel till unghästarna, man får bulla upp under så de inte får skav. Investerar sen i en bra sadel när hästen format sig lite.

Denna hade jag tänkt ha på mngammla dam som fått ge upp hoppningen på grund av synen och som jag nu bara rider dressyr på. Tvärr passade den inte henne, bara älskar sadelen. kanon skön att sitta i!

kaka1234567
0

#4.ja de är tur att vi tycker olika men jag gav förslaget till #1Flört

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Zahara
0

i inlägg "25 stillgoing.." har jag dressyrsadelen på min tant!

Ingen bra bild men man ser lite i alla fall.

Lorita
0

#3 jag föredra sadel med bom en begangnad som passar hästen, sen kan man ju sälja om hästen skulle förändras mycket.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zahara
0

ingen som är intresserad`?