Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 7700 ggr
vicc
0

Kostnad för halvfodervärd?

Vad tycker ni är en lämplig kostnad för en halvfodervärd?
Och hur mkt ansvar ska den ta?
Vad är skillnaden mellan medryttare och halvfodervärd?
Hur mkt får halvfodervärden bestämma om hästen?
Nån som har ett kontrakt för halvfoder?

Cilla89a
0

har jag förstått rätt med halvfodervärd så delas ansvaret lika mellan 2 personer?
om det är så så anser jag väl att halvfodervärden bör betala hälften av vad hästen kostar i månaden.
känns som halvfodervärd har mer "ansvar" för hästen, tillskillnad från medryttare.
hur mycket halvfodervärden får bestämma är väl upptill vad som bestämts mellan parterna.
men när jag läser halvfodervärd, känns det som man delar ansvaret lika mellan 2 pers.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zaphix
0

Jag betalade hälften av allt utom försäkring och vetrinärkostnader. Kom massören eller equiterapeuten ut betalade jag hälften då med.

Jag fick göra vad jag ville med hästen. Tävla, träna, rida ut och allt annat man kan göra. Fick vara med och bestämma om det mesta.. Hade bra relation med ägaren, eller ja, har fortfarande nu när jag har honom på helfoder.

Vi hade ett kontrakt för vad som gällde.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Nesslan]
0

Har ute min shettis på halvfoder kan man säga, jag kommer till stallet 2-3 dagar i veckan. Fodervärden står för foder, strö, mockning, fodring, in/ut i hage och daglig omvårdnad. Jag betalar hovslagare, veterinär, försäkring. Hon står på en privat gård och familjen har en dotter på 7 år som får rida hur mycket hon vill + att shettisen fungerar som sällskap till dom andra hästarna. Har funkat helt perfekt för mig :) Jag får dessutom rida hur ofta jag vill på deras hästar, gratis så det är ju ett + :)