Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1140 ggr
heffaklump
0

Tävlngar i västernorrlnad?

Hej, jag undrar ifall någon här har någon aning om när och var det kommer vara någon sorts häst tävling i västernorrland denna sommar? Vill nämligen ut och bättra på mina kamera/foto kunnskaper :P Vill hellst gå på hingst visning eller galopp. Om någon vet om det sla vara någon hingstvisning eller galopp även utanför västernorrland så får du gärna skriva det ;) Har bara varit på islandshäst tävlingar men vill nu prova på något annat :P

Marija
0

Haha ligger Sundsvall i Västernorrland?

Det är i alla fall regionala/nationella tävlingar (hästhopp) där fredag, lördag, söndag :) Regionalt på fredag och nat. lör-sön. Klasser upp till 1.50. Jag och en kompis ska dit i på lördag! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

heffaklump
0

Åååå x_x jag som är fast i Piteå nu till söndag natt… Bor ju i sundsvall så det skulle ha blvit perfekt. Vill gärna ha fler tips om tävlingar ^^

Marija
0

Såhär ser min fotokalender ut (dressyr o hoppning):

Nationell hästhoppning Sundsvalls Ridklubb 26-28 juni
Regional ponnyhoppning Örnsköldsviksortens Ryttarklubb 7 juli
Nationell hästhoppning Näsets Ryttarsällskap 24-26 juli
Lok/Reg ponnydressyr Sollefteå Ryttarsällskap 8 augusti
Lok/Reg hästdressyr Sollefteå Ryttarsällskap 9 augusti
Regional hästdressyr Örnsköldsviksortens Ryttarklubb 22-23 augusti
Lok/Reg ponnyhoppning Kramfors Ridklubb 5 september
Lokal ponnyhoppning Sollefteå Ryttarsällskap 12 september
Lokal hästhoppning Sollefteå Ryttarsällskap 13 september

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

heffaklump
0

Okej, ska se ifall jag kanske kommer iväg på någon av dom där tävlingarna då :) Det beror lite på vad det är för väder och om jag är i nån stuga eller inte :P

Skulle gärna vilja veta när och var det kommer vara hingstvisning i landet mellan juli och augusti :)