Neptun
Hejsan!
Nu ska jag sälja min lilla ängel. e.polar u.bris
Neptun är en liten, ganska grov 6 årig vallack på 118cm. Han har ett rekord på 2.17.1 och runt 4.000 insprunget. Han är både riden och körd. Är 2007 startade han 12 ggr och fick ett rekord på 2.34.1 samt 800:- insprunget. 0-0-2. Han tävlade flitigt förra året vilket resulterade i en rekord sänkning till 2.17.1 och 3.350:- inspr. på 17 starter 1-2-2. Totalt: rek 2.17.1K 4.150:- insprunget och 1-2-4. Han har gått betydligt mycket snabbare än sitt rekord för mig när jag kört snabbjobb. år 2009 har han inte startat pga av ointresse hos fodervärden.
Förutom att han tävlat trav har han som sagt blivit riden och är gudasnäll att rida. blivit riden av flera små barn och skulle säkert passa utmärkt som barnponny eller hoppponny. han har löshoppat upp till 105 cm och även hoppat runt 70 med ryttare. Han tycker att allting är roligt. Att gallopera är det bästa han vet och att träna är roligt på alla sätt. han tycker om att hitta på saker. Skulle passa perfekt till någon som är intresserad av lite allt möjligt.
Han har inga exem, aldrig haft fång, är vacc, har pass regelbundet avmaskad och skodd. vart hos tandläkaren. Totalt okomplicerad i all hantering som skoning klippning lastning. en ängel att ha med på tävlingar. låg i rang, gått med alla typer av hästar i hagen aldrig vart några problem. Han har heller aldrig vart behndlad eller skadad i någon led. I stort sett aldrig haft ont i ryggen eller något vi märkt av.
Han kommer som sagt till halmtad i juli. så då får man komma och kolla på honom.
Finns möjlighet att köpa till all utrustning utom en ordentlig sadel, för det har jag ingen. Men annars finn tack qh sele, chevi reflex sulky, miljoner täcken, huvudlag, transportskydd ja, allt.
Hemmet är viktigare än priset. Är man intresserad kan man höra av sig och få veta vad vi tänkt oss.
Cecilia Leman 0733520899 t.leman@telia.com 035-50661

Han är verkligen så fin Neptun! Hoppas du verkligen hittar någon till honom Cecilia!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Tack Josse! :) Ja han förtjänar det :)

SÅLD!

Kan du inte PMa och berätta var han kom cecilia? :) Om man kommer kunna följa upp honom ! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
nyfiken på vart han hamna:) tycker han är grymt fin kan du PMa?

Han hamnade hos halmstad ponnytrav skola :)