Rymmare
Någon som har något bra tips på vad man kan göra med en häst som går rakt igenom staketet på hagen. Andra dagen i rad som han tagit sig ut. Förra vintern var han helt hopplös bara spränger sig genom eltråden. Han har mat och sällskap och det är ström på hagen. Vad ska jag göra?

Vad har du gör aggrigat? du kanske behöver starkare doningar, min dam ville gärna följa med dom andra så hon bestämde sig för att stegra sig lite grann för att visa sitt misstycke men så fick hon tråden på sig, hon gör inte om det ska jag sig men vi har stark ström i våra stängsel det är inge kul med hästar på vift

Har du bra ström i? Ta av täcket på hästen en dag. Så känner hästen strömmen bättre och gör troligtvis inte om det efter detta.
Carola

Vi hade samma problem förra,förra vintern eftersom vi har så enorma hagar, vi började då se till att dra av snön över linorna för strömmen lättare skulle leda.
..Jag lider med dig så jobbigt när de rymmer…

Jo, dom har stora hagar. Det är samma ström till tre stora hagar. Jag har gått en runda idag och tagit bort kvistar som har legat mot trådet så det blir kanske lite mer flöde på stömmen nu.
Han har bara täcke då det är runt -10.
Men har han varit ute idag så blir väl det enda att leda han mot tråden så han får sig en stöt.- men det tar emot att göra det. Fast han håller sig kanske inne sedan.

Jiipii. Han höll sig inne idag. Håller tummarna för morgondagen

Vi håller tummarna…. ha ha