på jobb mockas de små hagarna så ofta det behövs, brukar vara en gång i veckan ungefär…
hos Bellman existerar inte ens en gödselstack, han går på lösdrift i stora fina hagar så det behövs inte mockas där…

Vi mockade ut vinterhagen när hästarna avmaskats. Sommarhagen är stor, så den behöver inte mockas.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
samma som #2

På vintertid när hästarna står i grushage, mockas den varje dag.
Mockar sommarhagen en gång på våren, inte jättenoga, tar upp det jag ser i princip.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Min medryttarponny står på lösdrift och den stora delen av hagen mockas inte, men uppe vid ladan mockas det varje dag för triveln :)
Vet att ägarna mockade hagarna, i alla fall ett par dagar i veckan, när hästarna stod i höst/vinter/vår hagen. I sommarhagen mockar dom/vi inte.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
när vi har stallstädning ett par gånger varje termin eller om hästarna har mask =) har dom det så mockas det allra minst två gånger i veckan. helst varje dag
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Beror ju på hur stora hagar man har. Mina hagar är alldeles för stora för att gå runt och mocka i. Och tillräckligt stora för att det inte ska behövas…
Jag har 3 ha hage som används vintertid, av ca 10 hästar och en skock får (just nu 9 st, har varit upp till 20 vintertid)
Vi mockar hagen på sommaren medtraktor när hästarna är på bete. Tar bort stora bajshögar och gammalt hösilage då.

Samma som #9
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

jag har en jättestor vinterhage, och en jättestor sommarhage, dock bara två hästar som går i det. men jag brukar ta i vinterhagen där jag ser.. Det som ligger på ''stigen'' som hästarna har gått upp.. I sommarhagen har jag inte mockat än.. Och vinterhagen låter jag vara ogjord..

Brukar inte göra det, men kanske skulle göra det nu när jag har så mkt fritid (sommarlov)..

jag mockar ur hagen varje dag X)

jag mockade i romeo lösdrift härromdan men där han står har dom stora hagar men det blir väll ändå någon gång om året
sommar hagen "snabbmockar" jag det värsta på våren.
Vinterhagarna mockas vid avmaskning.