Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 1119 ggr
Lorita
0

En läsvärd artikel

om Islandshästen

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

Japp, den är faktiskt mycket bra och klart läsvärd, håller jag med om. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Oh, ja! =)

Zabbio
0

Fattade inte riktigt varför det var så speciellt för islandshästar när det varken var alla eller ens säkert fler, med passivitet.. fast så skummade jag bara igenom den. (Har läste den innan)

Intressant iaf.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lorita
0

#3 vissa hästar är passiva hanterare och det är vanligt hos islandshästen. något man ska ta hänsyn till vid hantering av häst är just att dom är olika och passiv hantering är en förklaring till vissa problem hos vissa hästar.

Jag har sätt det hos andra hästar också som inte är islandshäst.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

andaloce
0

Nu har ju inte jag läst vad artikeln handlade om Oskyldig, men när ni pratar om passivitet, så kan jag gissa vad det handlar om, och jag har läst om det förut (kollade nu innan jag skickade iväg kommentaren, och det ser ut att vara samma artikel jag läst för länge sedan).

Jag tror oxå att det finns fler hästar än just islandshästar som är "passiv", jag hade en kallblodstravare förut, han stämde bra in på det som står!.

emeliekarlssoonn
0

Riktigt intressant (tycker jag) även fast jag inte håller på med Islandshästar. :)  Man får igång hjärnan och börjar tänka "Är min häst passiv eller aktiv". Superbra artikel :D

Birke
0

Det var väldigt intressant, även om jag inte kan säga att jag förstog så mycket :P