öppet eller inte?
när sätter ni gränsen på att "nu är det för kallt för att stalldörren ska vara öppen"?
hur kallt har ni det i ert stall?

När hästarna är inne är dörren alltid stängd. Annars fungerar inte ventilationsanläggningen som det är tänkt. Den styrs av temperaturen.

när det är så kallt att det är risk att vattenledningen och kranen som sitter precis innanför dörren ska frysa, då håller jag den dörren stängd, men det kommer ändå in friskluft via dörren ut mot lösdriften
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

om jag förstått Linda rätt så stänger vi när det är minusgrader.
** om du läser detta Linda (Shirley) så rätta mig om jag har fel **

vi har varmt(eller vad man nu kan säga för årstiden) dörren till hagen är stängd och dörren till huset är öppen dock inte när det är blåsigt eller regn som igår. jag har min shettis inhyrd så jag bor inte på gården.

Vi stänger i stallet när jag vet att det ska bli flera minusgrader på natten. För att inte vattnet ska frysa. Men vi har ju en dörr där hästarna går in och en dörr för att gå till gödselhögen. Ska det tex blåsa hårt på natten så stänger vi den dörren där det blåser in. Så det inte blir storm inne i stallet. *ler*

Såvitt jag har lärt mig så mår hästarna bäst vid en temperatur som ligger omkring 5 gr.

Våra hästar har alltid stalldörren lite öppen.

jag har stalldörren öppen nu ca 30 cm. när det har varit frost så har den varit stängd, men där är aldrig äcklig luft inne när man kommer in på morgonen.
när de stått inne hela dagen när det var storm så var det lite varmare än normalt där inne. tyvärr har jag ingen termometer i stallet.
När det är minsugrader stänger vi stalldörren..
Det blir oftast när snön kommit, då känns det kallare även fast det kan vara plusgrader.
vi har vattnet precis innanför stalldörren, så när risken att vattnet fryser stänger vi igen och låter ventilationen gå igång istället