Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 1610 ggr
WinterPrince
0

Önskas köpa: Ledtygel i läder

Hej! Finns det någon här som har en ledtygel eller ett lädergrimskaft som ligger hemma och tar plats?

Jag är i behov av ett sådant, och ser gärna att det är ljusbrunt, men huvudsaken är att det är utan kedja (alternativt att den går att plocka bort).

Även passande delta av intresse.

kaka1234567
0

varför vill du inte ha ett (hingst) kedjegrimskaft? De är mycket starkare en bara läder grimskaft de blir ju bara ett vanlligt grimskaft enligt mig låvar de jag har prövat på alla sorts hästar.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Tusen
0

#1 Vissa hästar gillar inte kedjan även om den inte används runt eller under nosen, då den tynger ner grimman något. Kan vara därför. Eller så är det så att det inte känns bra att hålla i kedjan om den bara sitter som en förlängning av grimskaftet.

imsuchadiva
0

#1 Hon kanske vill ha läder för att det är snyggt? och så kanske hon inte är behov utav en kedja.

#0 Hoppas du hittar det du söker :)

WinterPrince
0

#1 anledningen till att jag inte vill ha någon kedja är för att det är till en ettårig hingst som fortfarande bör ha tillräckligt med respekt för bettet fortfarande.

#3, mycket riktigt vill jag ha det för att det är snyggt, ska nämligen åka på utställning och vill inte ha ett vanligt tråkigt grimskaft då.

[Grabbarna-A]
0

#4 Köp ett hundkoppel, funkar utmärk som ledtygel Glad.

Zadeira
0

#5, det är en jättebra ide! Finns ju skitsnygga läderkoppel i bra längd, även bra priser!

WinterPrince
0

#5, jag kom på det när jag var inne på hööks idag. Men deras var så veka, såg knappt ut att hålla en hund. Men ska kolla runt lite till.

Birke
0

Grabbarna-A:s idé  är jätte bra, men det måste vara starkt nog. Har själv använt mig av hundkoppel :D

WinterPrince
0

Har fått tag i ett 155cm långt, handgjort koppel, känns stabilt och bra.

Birke
0

#9 bra :D

[Grabbarna-A]
0

#9 Vad bra, hoppas det blir bra Glad.

Jag har två st koppel och på det ena var det en bra hake på från början men på det andra fick jag byta ut den klena haken till en grövre just för att få den lite mer "hästanpassad".

Jag köpte mina hundkoppel för att slippa ha ett tjockt grimskaft i handen när jag red med handhäst. Jag är jättenöjd, använder dom även på utställning och när vi bara är ute på vanliga promenader.