Bilder på era duktiga hopphästar
Hejsan.
nu vill ja se kort på era duktiga hopphästar. hinderna kan vara både höga, låga, breda med mera.
skriv gärna hur hög eran häst är och hur högt/brett hindret är. (såklart om ni vet.)
Då börjar jag. Här är min lilla shettis på 89cm. vet inte hur brett hindret är, men kan tala om att hon klarade 170cm brett den dagen.
Jävlar !!! :O *ursäkta*
/Elin

hihi.. en sån söting till å hoppa!
Har tyvärr inga bilder på min donna då hon löshoppas.. får fixa det nästa gång. har ju inte börjat hoppa henne uppsuttet ännu så det blir det svårt att ha bilder på. ;)

oj, vad hon hoppar! :)
ja hon är duktig hon :)
ingen mer som vill lägga ut bild ?
#7 wiie :D lilla ivar. :')

#9 gud vilken fiin

fina bilder! :)
#0 -#1 för söt :)
vilka fiina hästar ni har :D

Jättefina hästar, allihop. 
Windy och jag, haha. Hon är inte direkt jättegraciös på den bilden men det var vaarmt och hon var stor om magen av allt bete.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
ni får ursäkta min MIN! :D ^^ hahah världens fulaste bild på mig ;)

fina bilder, men skulle det inte vara hoppbilder? ;O
Min goldfinger ………..har dessvärre ingen bättre bild på honom när han hoppar
**bild borttagen pga hjälmlöshet**

#33 man får väl inte lägga upp bilder på hjälmlösa ryttare..?

#35 herre jefflar! Shit vad han hoppar! :O
#35 herre jefflar! Shit vad han hoppar! :O

#22 jäklar :D

varför har alla små ponny pluttar för? :P
*puttar*
# 42 eftersom att dem är helt underbara 

#42 Min är faktiskt liten häst ;) 152 cm hög =)

Häromdagen hoppade Yrla och jag ett par hinder tillsammans - första gången på länge… det var ljuvligt kul! =) På söndag ska vi tävla för 3:e gången, en klubbtävling på hemmaplan.
Idag hoppade vi några språng på hoppbanan, bla. ett rättuppstående på 80 cm. Flöt som en dans.. kul! =) Hade tyvärr ingen kamera med mig.

#50 jjjjäääklar
#51-52 fy va fin häst

Fina bilder allihop!
Lorelie: Det ser ut som om du sitter i en dressyrsadel 

ja dom var bilderna fina
Min Gold finger ……..
*hjälmlös bild*

Här är jag & min D ponny Mahjong. Han är egentligen en äldre dressyrhäst, men har nu fått vara med om en liten "omskolning", till hopphäst :) Han hoppar riktigt bra nu mera, då han lärt sig mera. Foto: Julia Hansen
Hindret är 80cm högt, och var väldigt brett. LC
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

TS: är det bara jag som reagerar på att det verkar farligt att hoppa så brett hinder med bommar så långt innan med.
Rytmix: Tycker din hoppning verkar väldigt farlig. Inte bara att de är brett som tusan mellan bomarna utan det är också snöslask på marken!!

#79, Snapphanarna ? :)
haha ja, det är det nog. Hur visste du det? :)

#80, går i skolan i samma "stad" så har åkt förbi med bussen när jag ska hem + att vart med där ngr gånger när en kompis tävlat :P :)
Jaha :) Såg sen att du bor i Karlshamn så då är det kanske inte så konstigt.
Synd att jag inte har några bilder från när jag red på ridskolan och var sköte på en ponny där. Vi hoppade 1m-1.10m banor. Han var bara för go! Just nu är jag skötare på en isis som är riktigt duktig för att inte ha riktigt ordentliga gångarter, underlag eller hinder att träna på. Just nu lär vi oss att hoppa över 20cm pinnar i skogen!
Kommentera inte sitsen då jag drev henne och samlade in henne rätt mkt för att hon skulle få rätt antal galoppsprång innan hindret och inte hoppa in i det eller hoppa för flackt. Men hon är grymt duktig för att bara ha hoppat ett fåtal gånger!
(dålig kvalitet, tagen från en videofilm men ändå)
Vilka fina bilder och jätte sööta hästar!!!
Har också några bilder kanske sätter upp någon senare;)

#83, haha, precis :P bor du med häromkring ? :)
#86, jag har bott i Olofström i princip hela mitt liv, men just nu bor jag i Gävle. Därför jag har varit ute och tävlat i Blekinge. :)

#87, jaahaja :)

#76 , oj , såg inte det förrän nu. Skulle aldrig våga mig på att hoppa sådär på bredden.

#79 där har jag också varit o ridit, inte tävlat men gick lektion där m hästar från mitt gamla skötarstall. Ägaren t stallet körde dit oss en gång i veckan och så fick vi träna där för instruktör på hans hästar!

#0 herregud, det ser farligt ut!
Lite eftergift skulle ju inte skada…
Har tyvär ingen bild

#0, Om det nu är längdhopp så bör hindret vara ett stationata, alltså ifyllt!! Med bara bomar sådär är det lätt att ett ben slinker ner och hästen går omkull! Det är förenat med livsfara även om bomarna trillar ner!
Och sen borde man kanske vara lite mer noggrann med underlaget? Det ser hårt och halt ut, och eftersom hindret är så långt kommer vinkeln i framkotan att bli fel och hästens framben förstörda.
Jag är ledsen att säga det, men, okunskap är det bästa sättet att förstöra en häst.

jag har tyvärr inge bilder´när jag hoppar :(

#98 Hey! Hur många Pepino, Pepini, Peppe och Peps finns är egentligen?! Haha ;)
Alla Peps är snygga verkar det som i alla fall :D

#109 Haha, poppis namn
men min Peppe var först tror jag nog?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#25 - naaaaaw, söta dom är :)
Windy från hoppträningen igår.
Första gången hon fick hoppa på 1½ månad, dels pga dåligt väder och dels pga att hon ömmat lite efter senaste verkningen.
Ställde iaf fram ett kryss som var kanske 60cm i mitten och lät henne få skutta av sig lite. Det tyckte hon var vääääldigt kul ;)
Ibland blev det lite för kul, som på den här bilden, där hon sladdade in mot hindret och inte hann hoppa i mitten ;)

# 119 new forest ? :)

# 120 Nae, faktiskt inte men många tror faktiskt det eller Welsh Cob.. Men har är faktiskt en kallblodig travare! :)
Här debuterar mystery och jag LD för 1 år sen. och jösses vad han har utvecklats sen dess :P tävlar LA med plac. nu :P
#122 Det var ingen dålig utveckling! :)
Syns inte så bra men hindret var ungefär 80-100cm högt, kryss med en pinne ovanpå (vet inte vad det kallas) Egenbygge som ni ser xD Minns inte hur högt det var men gissar på ovanstående.
Hästen, Fjodor var en fjording på ca 145cm. Tror bilden är tagen 2002-2003 någon gång. Han hoppade som högst med mig som ryttare 1,10cm på träning och tävlade med sina förra ägare i 90klasser.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

119# jag tror det är en haflinger
Min nordsvenska brukshingst, 2,5 år gammal, 152cm över havet.
Hindret ligger på 120cm, fjärde gången i hela hans liv som han ser ett hinder, och han ÄLSKAR det :)
Film finns på www.youtube.com/Mickovish
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
är ponnyn 1,18 cm hög ?! HAHAHAH, förlåt, lät så kul i mina öron bara ;)
antar att du menar 1,18m hög? ;)
fin bild :)

#126 Akta så du inte flyger av, sadeln ser ut att ligga lite långt bak. ;)
måste bara lägga in en bild på spirit igen :D nu när nya medryttarn tävlar honom, 70 cm på klubben, FÖRSTA tävlingen med henne (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Vilka fina hoppbilder alla har.. :)

#158 Jättehärlig färg! Älskar gulbruna ^^<3
#160 Han passar verkligen i blått ^^ (Älskaar tränset) :'D

#158 :) Lilla lillis är inte så liten längre ser jag :) Mamma Moonis på bild #112 :D
mitt shettissto ginny.. hoppar högre än sig sj
ginnys 1 års son game boy
bild til på ginny

#168. Eg. så hoppar han ju inte 80cm på bilden, eftersom han river med frambenen?

#164 - Löshoppar ni en åring? o_O
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#172 Vad ser du för fel med det? ;)
Vet många som löshoppar sina 6-månaders föl, jag började löshoppa Wilda när hon var 10 månader.

#173 - Tycker inte dom är utvecklade för att hoppa iaf under 1.5-2 år..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#175 Wilda är 2 år nu och henne löshoppar jag bara låga hinder, typ 60cm max och låter henne leka fram hoppningen. Det tycker hon är dökul :) När hon var 10 månader var det mer kryss på typ 20-30cm. Jag tror absolut inte det sliter på dem vid de höjderna och sålänge man inte tvingar dem hoppa hinder efter hinder efter hinder…
Det högsta hon hoppat är 1.15m - när hon var 7 månader hoppade hon över grinden till hagen 

#173 - utvecklade för att hoppa? ATT hoppa utvecklar. Mina föl har gått i kuperade hagar med naturliga hinder, de hoppade glatt och lärde sig tekniken otroligt snabbt. Ju tidigare man börjare destå snabbare lär de sig.
Det finns minst ett stuteri/inackorderingsstall för föl/unghästar som har hinder mellan hagdelar, foder osv, för att de ska träna upp sig tidigt och stärka sig, utveckla tekniken.

Vår B ponny Di tar språnget

#200. Så himla söt. Så glad! ^^

#201 Hon skulle kunna hoppa 7 dagar i veckan utan att tröttna ^^
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#203. Haha, känner igen det där ;)
#204 Dessutom finns det bara två hastigheter i hoppningen, full fart eller tvärstopp ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#205. Lord har bara en hastighet, han har inte stannat än så länge iaf. :) Så det är fullfart och skita i mig på ryggen, men det kommer bli bättre tror jag xD
dubbelt
Jag & Dusty hoppar lite ''naturhinder'' :)
Dusty är 101cm hög och vi hoppar ca 60-70cm :)
Fick tillåtelse av min polare Jossa här i iFokus att lägga upp bild på hon och hennes halvblodssto Fatima. Hindret är runt en meter, hemmabyggt hinder 
jag har blitt lite höjdrädd med åren , hoppar ibland med min tant på 21 år hindret var väll 50 här blir väll 40 i mitten typ, hoppar inte mer än 60 med henne för hon föredrar dressyr damen, har dock hoppat 120 med b-ponny men när jag inte har nån häst för hoppning blir det att jag stannar på lägre höjder :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har väldigt dåligt med fina hoppbilder, så här kommer en rätt ful.
En film också. 2 vägringar, 90 cm.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Den här herren ska alltid ta i så. Tänk att vara ryttare på den.
Här är sen en länk.
http://www.youtube.com/watch?v=1DICFUB8ds4
Så här visar han sig gärna när man kommer in i hagen. Helt på eget initiativ far han iväg.
Det gäller att vara med, med kameran och det är knappt. Är en otroligt rolig häst att ha att göra med.

Korre (kallblodstravaren) har jag ingen bild på men han är runt 155 cm och hoppar väl ca 130 cm.
Peewee (bild) varmblod ca 163 cm har löshoppat oxer på 110 cm, hoppat ca 80 cm med ryttare och självklart flygit över staketet som är ca 150-160 cm utan problem :P
Tuffis (shettisen)ca 1 m kan mycket, men hoppa det kan han inte ;D
Jag som också är med på bilden (med min underbara teknik) har tagit mig över 120 cm en gång, när jag var på topp hoppade jag enkel hinder och kombinationer på 115 cm och bana på 110. Idag klarar jag ca 70 cm max ;P

#210 Vad har du för stam på varmblodet? Jag undrar för att jag har ett varmblods sto som heter Anja Crown, o började genast undra om det finns ngn koppling. Kram
Anna äger henne (StuteriQveiar)