Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 811 ggr
jackiejohn
0

Jag blir GALEN!

Hej allihopa…

Vad tänker ni när ni får ett sånt här sms:

"Hej! Skulle du kunna passa våra hästar den 22 och 23? Glad"

Mitt svar:

"Ja det kan ja, vad är det ja ska göra..?"

svar:

"vi tar det när det närmar sig"

Detta var för drygt 1½ vecka sen. Och när nån skriver 22 och 23 och ingen månad så antar man ju att det är den månad man befinner sig i alltså i det här fallet JUNI.

Så smsa ja grannen idag och fråga vad det var ja skulle göra ja menar det är ju 22 och 23 imorgon..då får ja svaret:

"Men det är inte förrän i september vi behöver hjälp med hästarna"

Ursäkta mig?! Varför skrev du inte 22 och 23 September då??

Det kastar ju om allting då blir det in och utsläpp och allt sånt där och det är mitt i veckan oxå! och ja har två egna hästar + att ja ska gå i Uddevalla till hösten och kmr åka hemifrån halv 7!

Jag tror inte alls att ja kommer kunna passa hästarna då..de hade ju gått bra nu om de vart imorgon och på tisdag eftersom jag har sommarlov nu.

+ att mamma och pappa tycker inte om de och nu när dom fick veta att de va i september vilket kommer medföra in, utsläpp och allt det där blev dom helt emot det…dels pga att våra grannar kanske inte är dom hedligaste på jorden -.- och för att det är en unghingst (blir 1 år i juli tror ja) och han är nästan inte hanterad över huvudtaget, utan stegrar, bockar, biter och sparkar nästan hela tiden (jag vet att de hör unghästar till men eeh…aa ja tycker ju att man borde hantera dom såpass att det går att leda dom till och från hagen utan brottnings match men men..) och så är det de häs arab stot som är så sur och grinig hela tiden och är helt opålitlig…

Ja vet inte opm det bara är jag men ja tycker det är dålig stil att inte tala om NÄR man vill ha hjälp utan bara skriver ett datum och ingen månad elr nåt sånt…åg va Irriterad ja blir Skrikandes

Cilla89a
0

det känns ju konstigt när dem inte skriver månad.. du får väl helt enkelt säga att du inte kan, eftersom du antog att det var nu i Juni.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

CelsiusT
0

Ja det var lite knepigt.. Att det var i september, det är så långt fram dessutom, en sak hade vl kanske varit om det var i juli eller något sånt, så det endå är nära i tid. Men september, det är ju 3 månader dit.

Var är det någonstans? Tänkte att du skrev att du går i uddevalla till hösten. Jag bor 30 min från uddevalla, kanske kan hjälpa till?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Indylover
0

Morr, vad jobbigt asså >_<

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Birke
0

Säg att du helt enkelt att du inte kan för att dom inte gav dig ett datum. Dålig stil.

JMax
0

Jag tycker att du ska tacka nej då. Precis om de ovan skriver att du antog att det var juni de menade och att september inte funkar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jackiejohn
0

ja det är så himla irriterande! jag kommer säga att ja inte kan..,

2# jag bor i bäckefors ca en timmes resa till uddevalla…

CelsiusT
0

#6 Aha, åt fel håll dessutom =)

Nee som sagt, du har ju inte tagit på dig att passa hästarna i september, du tog på dig att passa hästarna i juni och nu när det visar sig vara en annan månad så funkar det inte för dig - det måste dom förstå (och dom har ju gott om tid att leta ny hästvakt). Skriver man bara datum och inte månad så antar man ju att det är nuvarande månad som gäller (sålänge datumen inte är gången i denna månaden, för då gäller nästkommande månad, alltså närmaste nästa gång det blir den datumen helt enkelt).

jackiejohn
0

7# jo de va ju så ja tänkte när hon bara skrev 22 och 23 att de skulle vart nu i Juni men så säger hon september Obestämd 

Jag kommer nog säga att ja inte kan passa dom för de funkar inte på morgonentveksamt på kvällen..så ja kommer med största sanolikhet säga NEJ.

JMax
0

Gör det nu bara så fort du kan så att de kan börja leta ny hästvakt

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

CelsiusT
0

#9 Precis, det blir lättare för dom då vilket gör att det är större chans att dom inte blir irriterade.

Julia-Sirocco
0

ja man brukar ju skriva i så fall vilken månad och inte bara så… Speciellt inte när det är så långt fram också. Då kunde dom ju lika gjärna skriva eller vänta tills den månaden.

jackiejohn
0

9# Hon sa till mig när hon fråga att om inte ja kunde så skulle hon bli tvungen att stanna hemma =S men ja ska prata med henne imorgon.

CelsiusT
0

Men herregud, du ska ju inte behöva känna dig skyldig att göra det.. Skulle du få betalt? Nej jag tycker inte du ska ta på dig det med tanke på att du har skolan m.m. Ta hjälp av dina föräldrar om du tycker det känns svårt. Det är ju inte ditt problem att dom har häst och inte kan fixa hästvakt. Det är dom själva som tagit på sig ansvaret med djur, då får dom också lösa det själva och inte lägga över et på någon annan.

SofiaOfSweden
0

Aja, inte så mycket att göra en stor grej av tycker jag ;)

Bara att säga nej och förklara varför, tror nog att de förstår.

lennartsdotter
0

#12 - So what? Det är derar hästar och inte dina, dessutom kan dom ju inte tvinga dej. Kan du inte så kan du inte, så enkelt är det!

Jobbigt…>.<

Nåja, det löser sej nog för dom i alla fall.

jackiejohn
0

13# Nej inget betalt, och de är de ja skulle gärna passa dom för ja tkr om att hjälpa till när de behövs och ja har grejat med hästarna där nere förr bara att ja mest höll mig till fjordingen som va underbar.., Jo de känns liksom inte rätt att ta på sig ansvaret för deras hästar när ja går i skola 6mil härifrån och har 2 egna hästar Obestämd Ja kommer inte hinna med 4 hästar + skola + läxor (antagligen)

Nu de knäppa är att ja fick veta igår att hon Zandra som bor där nere med sin pojkvän, hans mamma, hans mammas gubbe och hans bror, (flickvän till brodern?) Dom ska visst ha gjort slut nu så hon ska visst ha flyttat (?) men ja har sett henne där flera ggr den sensate veckan så ja vet inte riktigt för de ja tkr är konstigt är att de är 3 tjejer som har hästarna. 2 st som är 18år och Zandra som är 20+ nånting dom två 18 åringarna bor inte där men "mamman i huset" är deras faster.

Det ja inte fattar är varför inte dom kan passa hästarna dom 2 dagarna Zandra och resten av huset skulle bort? Förvånad dom brukar komma dit på eftermiddan men inte på morgonen varför kan dom inte sova där i 2 nätter och ta hand om sina hästar de är drygt 2 km in till samhället så de är ju inte långt till bussen precis!

Jag har inte fått tag på Zandra ska försöka igen senare idag.

Birke
0

Säg ifrån bestämt. Låt ingen köra med dig, då händer det bara igen. Det är deras fel, och deras problem att dom gav dig fel datum. Förklara det. Skolan o Dina hästar går före deras hästar, inget snack om saken.

jackiejohn
0

17# nej köra med mig får dom inte! Jag har skickat ett sms till Zandra att hon ska höra av sig så fort som möjligt så att ja kan ringa/träffa henne så får vi prata och ja får göra klart för henne att ja inte kan.

Tråkiga är att ja hade sett fram emot att va hästvakt har aldrig vart de "på riktigt" x) morfars kuse räknas inte haha