Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 984 ggr
Rorosjons
0

Är det slutet för oss två?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Juni är ute på annons =(. Känns hemskt att hon kanske inte finns kvar hos mig till hösten. Men då jag inte kan gå vidare med henne i utbildningen men har två andra hästar som har mycket kvar att lära så känns det som om att det är bäst att lägga ner tiden på dem. Men har ju kommit så otroligt långt med Juni på 4år.

Pappa fick ett mail idag på henne. Hon verkade jätte bra som nybliven ägare (har bett pappa skicka ALLA mail till mig så jag får se). Problemet är… Hon bor 12 mil från STOCKOLM!! Och det betyder att det är sjuhelsikess långt från mig =(.
Få se nu om hon fortfarande är intresserad av Juni. Hon låter verkligen toppen och erbjuder ett mycket bra hem.

Min Älskade lilla Juni <333

Ville bara skriva av mig lite ='(

SHV-Pysen
0

Tråkigt att hon måste säljas, men ibland är det ju så, och det är väl kanske bäst om du har de andra hästar som behöver mycket tid, så är det ingen risk att hon blir bortglömd.

Sen måste det väl vara mycket bättre med ett hem långt bort, som du trots allt kan åka till då och då, som är riktigt bra, än ett sämre hem som ligger nära bara för att du ska få träffa henne oftare.

Och prata med ägaren så förstår de säkert så kan du ju säkert få komma ut och rida henne nån sväng när ni hälsar på osv.

Förstår att det är jobbigt, mne du har nog gjort helt rätt!!

Rorosjons
0

#1 Absolut, hemmet är otroligt mycket viktigare! Och det är ju faktiskt inte så svårt att sätta sig på ett tåg och åka ner för en helg elr så och träffa henne.
Känns som om att jag gör rätt, men det är så otroligt jobbigt med tanke på att man kommit så långt med henne på 4år.
Men det låter som om att hon kommer att få det super där nere om hon hamnar där.

Cezanne
0

12 mil tycker jag inte är så långt, det är en överkomlig dagsresa.

Jag sålde en åring över 70 mil från där jag bor och har inte sett honom sen han var tio månader och nu är han tre år. Däremot har jag fått en massa foton på honom och har kontakt med hans ägare som älskar honom och tar väl hand om honom och jag tycker att det är värt mer än att jag kan hälsa på.

Rorosjons
0

#3 Hon bor 10 mil (skrev fel) norr om stockholm.
Jag bor i Östersund/jämtland. Så det är några timmars bilresa.

Cezanne
0

# 4 Då förstår jag att du tycker att det är långt borta!

QALM
0

När du sålt hästen så är det bättre att inte åka och hälsa på på ett bra tag. Låt hästen bo in sig och lära känna sin nya ägare ordentligt.

Håll kontakt istället. Ett möte år uppslitande både för dig och hästen.

Rorosjons
0

#6 Ska absolut hålla kontaken!