Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 646 ggr
bebbe
0

Skurna hästar i Hörbytrakten

En kompis ringde i em och varnade oss om att en vettvilling går lös här i trakten, han hade ett sto som blev skuren i skinkan för ca 14 dgg sen, och i natt hade ett föl blivit skuren, oxå det i skinkan, det är anmält till polisen, veten som var och sydde ihop såret sa att det inte var orsakat av något annat än en kniv och snittdjupet var exakt lika djup hela vägen så hon trodde att man använt typ en mattkniv, en sån där som man fäller ut till ett läge.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

swedensess
0

usch så hemskt Gråter

JenD
0

Stackars hästar, blir så förbannad. Hade min häst i Höör (en bit fr Hörby) men han är flyttad för några månader sen, vf kan dom inte låta hästarna vara sjuka j****r.

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Cilla89a
0

men fyy :O det är ju inte allt förlångt bort härifrån. tur att hästarna är inne på nätterna och en duktig schäfer som hör allt ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AusaBausa
0

fy så hemskt..stackars hästar o ägare vilken syn att få hitta sina hästar så:-(

Indylover
0

Jag blir så förbannad. Visst, man kan hata hästar, men det gör väl ingen skillnad att skada dem, eller? Sjuka f**.

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Marija
0

Fruktansvärt :(

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Birke
0

Får rysnaingar av tanken!

J-Parnebo
0

usch, så hemskt :/

JMax
0

Nä fy f*n…Skrikandes Samma visa varje år. Vad är det för idioter som går lösa ute???

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zabbio
0

Vad i h********* finns det för folk! >( Skär upp dem istället!

Känns skönt att hästarna är långt ifrån några som helst vägar nu och att man måste ta sig igenom gården för att komma åt dem..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Linnea
0

bor utanför hörby, har visserligen inga ston men ändå, fast dom står långt från civilisationen..

Skynda långsamt så går det fortare.

Zadeira
0

Usch, jag blir alltid lika besviken på såna som gör så… Varför ge sig på oskyldiga djur sådär, vad får man ut av det?

Jappeloup
0

Likadant här hänt på ridskolan här i katrineholm, två hästar här blivit skurna ön till slidan, och man hade haft en fest inärheten en kväll frå en häst fastnade med hoven mellan två stenar och i paniken slitit av hoven… Sen hur sann den sista historien år vet jag inte, ridskole skötare har ju som bekant lätt att overreagera när det galler "deras" hästar… Men ändå, usch!

bebbe
0

#11 jag tror inte det har någon betydelse i detta fallet vilket kön hästen har eftersom dom inte var skadade i organen utan på skinkorna.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst