Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1525 ggr
Indylover
0

OT: Glasögon!

Gaah, vad jag hatar mina glasögon >_< Min uppfattning om glasögon är att dom är fula. Fula, fula, fula. Sen äre ju inte så kul att höra att man är en glasögonorm varje dag heller…?

Jag undrar df, om jag kan ha kontaktlinser? Jag är elva år. Får man dt?

JAG ÄR SÅ FUUUUUUUL! Jag skäms verkligen över mina glasögon T_T pfft..

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

bubbelbubbel
0

om du skäms så över dina glasögon kanske du skulle ta med någon av dina föräldrar och titta efter nya ?

behöver man glasögon är det ju också viktigt att använda dom.
men det är ju också väldigt viktigt att trivas i dom.

angående linser vid elva års ålder vet jag inte mycket om, men jag vet att min syster fick sina förra året och då var hon 15..
och om det var för att mamma tyckte hon var för ung innan, eller för att optikern tyckte det, det vet jag inte.

Birke
0

Jag skaffade linser för ungefär ett halvår sen, och jag är 15. Visst, du kan skaffa linser men man måste hålla god hygien och göra rent dom varje kväll. Jag tkr det är smidigt, men ibland jobbigt.

Tänk på att man inte ofta ser sig sj med klara ögon, och dom som kallar dig för glasögonorm är säkert små barnsliga idioter, för jag tror du är jättesöt i dina glasögon.

Prata med föräldrarna och hör med optikern. Kram

Zabbio
0

Har själv nyss fått glasögon, och man tycker alltid själv att man är ful i dem.. Andra brukar inte tycka det :)

Men vill du ha linser så hör med optiker och föräldrar.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CelsiusT
0

Va? Fult med glasögon? Nee, jag tycker det är snyggt med glasögon =) Jag har både glasögon och linser som jag varierar mellan (inte för att det är snyggare utan glasögon, utan för att det är mer praktiskt i vissa sammanhang). Jag skaffade glasögon när jag var 7år och linser när jag gick i 6e klass, man är typ 12 då va?

Medarbetare på westernridning.ifokus

fridak
0

linser kan man ha när man kan hantera dem rätt:) Dvs hålla god hygien och byta dem när man ska. Linser kan vara ett dyrt alternativ till glasögon däremot, men annars kan man ju leta efter ett par bågar man trivs bättre med:)

Splachfotografen
0

Jag har glasögon, eller… jag ska ha men använder dom inte om jag inte sitter vid datan. Skulle kunna ha kontaktlinser men tyvärr får jag inte in dom i mina ögon. Jag är 16 och har haft dom sen jag vet inte när. Mång år. Slutade faktiskt använda dom när jag gick i 6-7, men gö inte som jag. Använd glasögonen!

Molla
0

Vad larvigt av dom att säga så!!! Glasögon är snyggt, och så ser man smartare ut! =)

Var det nyligen du fick glasögon?

Jag skaffade linser när jag gick i 7an eller 8an.

Marrsson
0

Jag tycker att glasögon är riktigt klädsamt! Jag skaffade ett par terminalglasögon för att ha på jobbet för några år sedan  :) Jag har dem varje dag och mina ögon mår mycket bättre nu :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Zadeira
0

Jag har glasögon och har i princip allti haft.

Angåend om du kan ha linser så beror det inte heller bara på åldern! Jag kan inte ha linser pgs mitt ögonfel, det finns inga linser för det brytningsfelet, så det kan bara din optiker svara på!

Om du nu måste ha glasögon så se till att hitta ett par som du trivs med. Det finns ju miljoner av bågar att välja mellan, och om man bara letar och provar så hittar man alltid ett par som ser snygga ut på en. Jag bytte själv glasögon i julas och hittade tre-fyra bågar att välja mellan.

Zaphix
0

Jag blev faktiskt lite glad när jag fick glasögon, för jag tycker det är skitsnyggt. Har man bara ett par som passar en så är det perfekt. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

elin
0

Jag vet hur det är, jag blev "upptäckt" redan som 4 åring att jag hade synfel. Jag hade glasögon från 7 år och till jag var 12… Innan 7 va de inte så grovt att jag behövde. Vid 12 års ålder fick jag den där utseende fixeringen, jag tyckte jag såg ut som en tönt.. en riktigt plugghäst. Jag vägrade ha glasögonen… Ingen annan sa ngnting åt mig egentligen att jag var ful eller så men de satte sig i mitt eget huvud. Så från 12 års ålder till jag var 18 år (!!!) har jag haft glasögonen enstaka fall. Vid texttv tittande ex. (ingen fick absolut se mig i glasögon! Idiotisk idé av mig!) Egentligen hade jag behövt haft dom så gott som hela tiden. När jag var 18 år började jag köra bil. Då insåg jag hur dum jag varit. Jag är inte ful i glasögon.. OCH de är INGEN som är! Jag tog mitt förnuft till fånga då jag insåg hur illa de skulle kunna gå bara för jag var dumdristig som vägrade ha glasögon och ngt förfärligt trots allt kunde hända.
Jag är idag stolt när jag kör bil, jag har fått massor komplimanger att jag har fina glasögon och att jag passar i dom.

#0 Du är fin som du är! Var stolt glasögonbärare! Dom som säger annat är idioter och måste enbart stärka sig själva genom att hacka på andra. Otroligt omoget! Så än en gång, bry dig inte om dom!
Du är smart och framförallt duktig som är rädd om din syn!

Mvh/ Elin

/Elin

[LoveNasse]
0

#0 Vid 12 kan du skaffa linser :)

Jag är 15 och skaffade linser för ett år sedan. Jag har aldrig tidigare haft glösögon och tänker inte ha det. Dom flesta ser så mycket bättre ut utan. Men allt handlar inte om utseendet, får du inte ha linser är det ju värt att ha glasögon så att du ser bra. Jag skulle hellre ha glasögon en ingenting eftersom det är mer pinsamt att svara fel på frågan på lektionen tex. för att man inte ser.

Men sedan när du fyller 12 så tycker jag att linser är en utmärkt ide. Faktiskt ganska billigt och märks inte alls.

Indylover
0

jag hatar fortfarande mina glasögon, huhr många komplimanger ni än ger mig :P

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**