Julpynt och must!
Idag har vi julpyntat stallet och OJ vilken skillnad det blev! - Härligt! =) För mig tog det jättelång tid, fråga mig inte hur eller varför men trots alla dagens stalltimmar så fick tösen en väldigt kort stund tillägnad sig
- Ska rättfärdiga detta imorgon! - om hon inte rdan själv har gjort det genom att knapra på vårt julpynt..
tyvärr fotade jag lite med min kära mors kamera och den har hon tagit tillbaka för att använda själv men jag tänkte lägga ut några bilder imorgon.
tills dess kan jag tipsa om att rödvin och julmust inte alls är en dålig kombination om man - som jag - desperat söker julstämning i detta regniga skräpväder.. ;D - ja i väntan på att årets glögg ska puttra klart i hinken på barbordet. eller va, vadå.. jag fattar ingenting 

Ser fram emot bilder ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
You´ll get them my lady…. =) tyvärr är det svårt att fota bra bilder i stallet, med blixt och allt men jag gör så gott jag kan.. myspys-stämning får man iaf när man kliver in =)

Låter som du haft en mysig dag/kväll i stallet.
Själv dricker jag inte glögg, kan bara inte med det, FAST jag skulle så gärna vilja för det är så mysigt med alla "glöggkvällar" som vännerna/familjen ordnar så här i jule-tider…det blir liksom inte samma sak att vara med när jag inte dricker glögg..

mmm har ni smakat vildmarksglöggen? den är helt underbar… man kan köpa den på marknader, i skåne ivf.. gjort på olika sorters bär man hittar i naturen.
längst ner på sidan hittar ni glöggen.
åå va mysigt att pynta! ;) Själv pyntade jag här hemmavid igår.. Men glögg rör jag aldrig! Fyyyyy! Blää!
Säger som Geea, tyvärr så missar man ju lite av alla glöggkvällar och så när man inte dricker de själv.. Men usch.. Jag får stå ut under dessa kvällar för jag tycker glögg stinker så fruktansvärt! 
Vi har gemensam julpyntning i stallet idag :D

vi ska me pynta idag!
kul!
idag blir det glögg, o pepparkakor till middag! :D
elelr njah, inte direkt men det sk abli pepparkakor iaf :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

den 23e dec pyntar jag stallet med granris och röda kulor. tycker det blir snyggt, vill inte ha för mycket pynt
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
#0 Rödvin och julmust? Låter som en exotisk variant av drinken "dagen efter" :p
#4 oh ja, den som smakar blåbär går ju att dricka som vatten 
Jag tänker bojkotta julen i största möjliga utsträckning… Syster frågade om jag ville följa med på julmorgonsmys i hennes stall på julafton, och det kan jag gå med på om jag är hemma, men där går gränsen :P
#3: ja det var faktiskt en jättemysig start på årets "juleri", känns ju ovanligt ojuligt för övrigt.. fast lagom är bäst =)
#10: ja ja, sehr exotisch!
Var faktiskt helt ok, - om man diggar julmust vill säga! Sedan drack vi lite "gin och jul" också och vad den består av, kan man kanske räkna ut.. ;)
Bilder från stallet kommer ikväll.
Jag firar inte julen pga vitekrists födelse utan för att familjen samlas under en högtid som faktistk celebrerar ljusets återkomst till välrden.
Jag är ju itne kristen, men har uppfostrats i en kristen familj med kristna värderingar och kristna traditioner. Och faktiskt rä det så att alla dagens traditioner ligger över högtider som en gång i tiden firades av vikingarna här i norden, men eftersom kristendomens hejdukar tyckte illa vara om de hedninska traditionerna så hittade dom på elelr slog ihopa kristna och fornnordiska högtider för att p åså sätt värva fler emdlemamr till kyrkan och sakta men säkert få folk att glömma bort dom hedniska traditionerna…..
Så julen för mig är en bunke kristna traditioner men en hel spannfull gamla anor från vikingatiden med sitt vinterblot :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.