OT.Ljuvliga ulltussar
Tre små kissar födda 18/5 söker nya hem vid 12 veckors ålder. Blir förmodligen halvlånghåriga. Misstänkt pappa:svart perser/perserkorsning. Uppvuxna i hemmiljö med hund och barn. Kommer även att få vara ute, så vill gärna att de kommer till hem där de har möjlighet att både vara inne och ute.
Kan ev. levereras mot ersättning. Finns i Nossebro, ca 4 mil mellan Allingsås och Trollhättan.
0763411340
Bild på mamma Zera
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Vet du om att det är lag på att kattungarna ska vara 12 veckor innan dom kan tas från mamman.
Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder. Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte det finns särskilda skäl.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Lämnar man kattungar före tolv veckors ålder kan det påverka dem i hela deras framtid. Det kan göra det blir oroliga katter som ev kissar lite här och där inomhus o.s.v.
Det är också förbjudet annonsera kattungar till försäljning före tolv veckor.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Då måste det vara ändrat IGEN. När jag köpte min perser 1994 var det 8veckor som gällde. För ett par år sen hade det ändrats till 10 och hade ingen aning om att det var 12 som gällde nu. Självklart åker de då inte förrän vid 12veckor.
Tack för infon!
/Therese.
#7 Ja det är ändrad igen. Man har kommit fram till att kattungarna mår bättre om dom får vara hos mamman till 12 veckor.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#6 annonsera får man väl, men man måste skriva att de inte lämnar mamman innan 12 veckors ålder.

#9 Ja men Debattia menar att lagen gäller alltså både skiljas från mamman och utannonsering som avser leverans före 12 veckor. Det får alltså inte ens stå i annons att katten skall levereras före 12 veckor.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jättefina Kattungar!
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Jag har fixat så det står 12 veckor nu.
Lycka till, de är fantastiskt söta!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#13 Tack
/Therese.

Fler bilder tack på de små sötnosarna
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Skulle drägla jag med de är ju söta som socker slurp
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Ta ordentligt betalt och kastrera mamman. Det minsta du ska ta är 300 kr, för det är det stipulerade priset för försöksdjur. Men lägger du till ett par hundra, så kan du ju se till, att de är vaccinerade en gång och avmaskade och lämnar dem med ett löfte om återbetalnigav exempelvis 150 kr, när katten är kastrerad före 8 månaders ålder. Så gör vi. Sen har du ju genom att du tagit ordetnligt betalt en slant till mammans kastrering. Inte dumt att slå två flugor i en smäll va?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....