Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: beteende
Läst 983 ggr
Marrsson
0

Kommunikation, djur emellan?

Jag blev lite inspirerad av Häst och Får tråden.

Kan hästar och andra djur kommunicera med varandra?

Man har ju hört om hästar som har kaniner i boxen som sällskap mm men hur fungerar kommunikationen?

Någon som har en häst med en speciell kompis?

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Lorita
0

Jag hade en häst och en katt som var okiljaktiga, den dagen katten dog (blev överkörd av tåget) åt inte hästen på två dygn. Den katten sov alltid på hennes rumpa på nätterna.

I ett annat stall hade hon en höna som sov på henne på nätterna, men hon var inte lika fäst i den.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Marrsson
0

Men ojdå :( Så ledsamt..

Hur va den hästen i hagen i sällskap med andra hästar? Eftersom den måste haft lättare att skaffa andra "kompisar" hihi :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

studs
0

när min häst var yngre, hade köpte jag en kanin åt honom,dom var som ett i hop,kaninen sov liggades längst halsen under huvuet på hästen, åt tillsammans osv, hästen hade alltid koll på vart han va,, tyvärr lyckades stallägarn vara slarvig med att stänga boxen så hon stallägarns hund gick in o jaga ut kaninen.. hästen matvägra och var allmänt tjurig i en vecka..

Zadeira
0

Min första sköthäst hade en kanin i boxen. De var jättebra kompisar, hon hade stenkoll på kaninen hela tiden.

Hon hade lite svårt för andra hästar, var väldigt kräsen med hästkompisar, men kaninen gillade hon.

CelsiusT
0

Min häst har väldigt lätt att bli kompis med andra, både med andra hästar och andra djur. Han älskar andra (både hästar, människor, katter, hundar, hönor osv) och har väldigt lätt för att få den andra att känna sig trygg, hundar och katter kommer ofta fram till honom och han älskar det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

#2 hon var ett ledarsto och funkade med alla hästar mycket bra också.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning