hej trenger lite hjelp
hej
jeg har en ridetraver 5 år som jeg skulle selge.
hun som önsket og kjöpe den har fått hatt den på prove vi hadde en kontrakt på 4 uker og hun har nå hatt han i 8 uker ikke betalt for han.
så nå önsker hun og ikke kjöpe han siden på tur i skogen rider de forbi griser og der stannar han og vill ikke gå viss noen går med henne eller rider med henne eller sykler for den del så går han er hun selv med han stannar han og kan stå der i 30 minutter.
så på grunn av at han gjör dette så sier hun nå etter 8 uker (langt over avtalen på kontrakten) at hun heller vill ha han på foderavtale enn og kjöpe han.
hva tykker dere andre om dette?
jeg önsker noen andres komentat på dette.
er dette en vanlig hendelse?
noen andre som har opplevd noe sånt?

jag tycker du ska ta ut hyra för hästen för de extra fyra veckorna som hon haft hästen.
konstigt hon vill ha honom på foder och inte köpa. känns som det ligger något annat bakom.
Hade tagit tillbaka hästen om ho inte vill köpa, och ev. tagit ut hyra på de 4 veckorna eftersom det ju hidrat dig från att hitta någon mer lämplig köpare.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

jag hade åkt och hämtat hem hästen direkt.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Hyra kan du inte ta ut om det inte står i kontraktet. Jag skulle aldrig låta henne ha kvar hästen när hon missbrukar erat avtal på det där viset.
Ta hem hästen och sälj till någon annan.
hej
takk for hjelp jeg henter hästen i morgen.
nu föler jeg synd om han siden hun kaller han dum siden han stanner og ikke vill gå forbi grisene
han er 5 år hva kan man forvente av en så ung häst.
jeg sa også til henne at det er ikke hästen som er dum men rytteren, hästen må ha tilit til sin rytter.
nå vet jeg ikke om jeg orker selge han siden tykker så synd om han som må bytte hjem igjen.
jeg tar en veterinär sjekk på han i morgen når jeg henter for og se at alt er som det skall
hej
hästen er hemma nu.
kommer ikke til och låne ut på prove til noen igjen.
jeg har selv hatt häst på prove för kjöp og så kjöpt hästen men ikke alle er like seriöse.
man burde väre OBS på denne personen siden hun er ikke ute etter og kjöpe häst men og ha kratis häst en tid.
har värt hos andre jeg har tala med.
takk for hjelpen