Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridtravare
Läst 585 ggr
may-britt
0

hej trenger lite hjelp

hej

jeg har en ridetraver 5 år som jeg skulle selge.

hun som önsket og kjöpe den har fått hatt den på  prove vi  hadde en kontrakt på 4 uker og hun har nå  hatt han i 8 uker ikke betalt for han.

så  nå  önsker hun og ikke kjöpe han siden på  tur i  skogen rider de forbi  griser og der stannar han og vill ikke gå viss noen går med henne eller rider med henne eller sykler for den del så  går han er hun selv med han stannar han og kan stå  der i 30  minutter.

så  på  grunn av at han gjör dette så  sier hun nå etter 8 uker (langt over avtalen på  kontrakten) at  hun heller vill ha han på  foderavtale enn og kjöpe han.

hva tykker dere andre om dette?

jeg önsker noen andres komentat på  dette.

er dette en vanlig hendelse?

noen andre som har opplevd noe sånt?

lisette
0

jag tycker du ska ta ut hyra för hästen för de extra fyra veckorna som hon haft hästen.

konstigt hon vill ha honom på foder och inte köpa. känns som det ligger något annat bakom.

Zabbio
0

Hade tagit tillbaka hästen om ho inte vill köpa, och ev. tagit ut hyra på de 4 veckorna eftersom det ju hidrat dig från att hitta någon mer lämplig köpare.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cilla89a
0

jag hade åkt och hämtat hem hästen direkt.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

QALM
0

Hyra kan du inte ta ut om det inte står i kontraktet. Jag skulle aldrig låta henne ha kvar hästen när hon missbrukar erat avtal på det där viset.

Ta hem hästen och sälj till någon annan.

may-britt
0

hej

takk  for hjelp jeg henter hästen i morgen.

nu  föler jeg synd om han siden hun kaller han dum siden han stanner og ikke vill  gå  forbi  grisene

han er 5 år hva kan man forvente av en så  ung häst.

jeg sa også  til henne at  det er ikke hästen som er dum men rytteren, hästen må  ha tilit til sin rytter.

nå  vet jeg ikke om jeg orker selge han siden tykker så  synd om han som må  bytte hjem igjen.

Skrikandes jeg  tar en veterinär sjekk på han i  morgen når jeg henter for og se at  alt er som det skall

may-britt
0

hej

hästen er hemma nu.

kommer ikke til och  låne ut på  prove til noen igjen.

jeg har selv hatt häst på  prove för kjöp og så  kjöpt hästen men ikke alle er like seriöse.

man burde väre OBS på  denne personen siden hun er ikke ute etter og kjöpe häst  men og ha kratis häst en tid.

har värt hos andre jeg har tala med.

takk for hjelpen