Vad tar eran hovslagare?
Hejsan :) Vad tar eran hovslagare för verkning+skor?
P.s Kan man ha skor ändast på bakhovarna? Eller blir det helt fel med "balansen" då?
Du ska ha skor där det visar sig vara behov. En del hästar fungerar utan bakskor, men måste ha framskor. Andra måste ha skor runt om. Har framskor på vår New Forest då han annars inte skulle ha alls något kvar att gå på. Hansbakhovar har visats sig inte finnas behov för skor där, så där kör vi alltså utan skor.
Detta är Alltså helt olika från häst till häst.
Vi betalar för den skoningen i det verkning 550 kr ink moms.

850 för helskoning och 250 kr för verkning.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Gratis, då hästarnas ägare är utbildade hovslagare.
tänk om det vore så väl :P Hur lång tid tar det föresten att utbilda sig till hovslagare?

#3 sån tur!
ena hovslagen tar 900:- för helskoning. priset kommer snart att höjas igen.
andra tar 850:- för helskoning och 200 för verkning.
600 runt om på sommaren, 850 på vintern. Dock blir det över 1000 för min häst då han ska ha sulor och grejjer..
Verkning 300, borttagning av skor 200 .
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
#4 - Oj, det vet jag inte, men någonting säger mig två år.. Men jag är inte 100% säker på det!
700 kr för helskoning året runt. Och 400 kr för skor fram och 200 kr för bara verkning.

900 kr för helskoning, 200 kr för verkning
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Har samma hovslagare som Jennifer, #8. Kan tilläga att han slår på tappsko för 200 kr.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#5 är det Micke som ska höja igen ?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#12 jepp, han sa det när han var ute och verkade bonzo. han har inte fått mindre kunder så han tänkte höja igen för att se vad som händer.

#13 vill micke ha färre kunder eller? sedan han vart sjukskriven hade vi svårt att få tag i honom, så vi bytade.. misstänkte att han kanske inte ville ha så många kunder..

#14 yes så är det. han hade hoppats på att lite kunder skulle byta hovslagare när han höjde priserna. men han sa att han inte förlorat några pga priserna.
vem har ni nu då?
Min hovslagare tar 1100 för en helskoning och 300 för att verka.

Micke var här och tog stona innan dom åkte på bete, men ska han bli ännu dyrare får vi tyvärr nog se oss om efter en annan,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
500 kr för verkning+helskoning och 150 kr för bara verkning
400 för helskoning

900 för skoning runt om.

#15 Anders Johansson, han är kanon, speciellt eftersom han är väldigt tålmodig, Brimad är ganska dryg att sko bak ;) Bor dessutom bara några km härifrån :)

#17 vad tog han för verkningen då?
#22 det är inte han som bor brevid 23:an ovanför hässleholm?

#23 hm, njae, tror jag inte, han bor i Hörja, strax innan Röke. Vi bor vid väg 24.