Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 577 ggr
AusaBausa
0

Ponnyridning Midsommarafton 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ni mga som haft ponnyridning vid ert midsommarfirande?

Här i min hemby har den traditionen funnits, iallafall sen -76 men säkert mkt längre ,men det året vet jag för då var jag med för första gången..det var där o då jag träffade min första shettis Krabat(shettishingsten som jag sen kom att äga).

I år var det min häst nr:2 tur att gå där..skötte sig exemplariskt även om ungarna sprang runt där och härjade, vuxna som inte tänkte sig för utan smällde igen soptunnor så man trodde hästarna skulle hoppa upp i ett träd o gömma sig men inte Kefir!  Stod så snällt där o reagerade överhuvudtaget inte alls…Skönt!

På bilden rider Tindra Kefir en runda..

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild till..

det var många som ville rida…

Maja
0

Hihi, ponnyridning! Söta! =)

Nä, jag har inte haft det på något midsommarfirande, men däremot så fick jag leda runt en liten shetlandsponny på en marknad en gång. Blev rätt så segt i längden med samma runda gång på gång på gång.. ;)

powderpuff
0

Härligt när de är så lugna och trygga i sin själv så de inte låter sig skrämmas.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

joooossan
0

De hade ponnyridning här där jag bor mitt inne i samhället igår :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Mari
0

I byn jag bott i de senaste 10 åren har det varit tradition med ponny/hästridning och ibland även åka vagn.
När jag var liten så var de som hade stallet så som annordnade barnridningen, sen flyttade de alla och jag fick sen egen häst när jag flyttade dit så jag och en kompis höll i det hela med våra hästar.

En sommar när vi inte kunde ställa upp så fixade de så att ett annat stall kom och hade ponnysar med sig.

Fast jag har nu inte haft häst i snart 5 år och jag tror att traditionen dog ut med min häst :(

Kompisens häst var en av de hästar som var med från alldra första början och det tror jag var runt -90 och gick sin sista barnridning sista året i sitt liv, han blev 31 år gammal och dog -04. Var ett sv. halvblod :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se