Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1919 ggr
Lina
0

Vilken nivå ligger ni på?

I dressyr LB-LA

Hopp LC

Det är det jag har tävlat och tränat iaf så jag ligger runt där omkring.

Peppe
0

tävling ligger väl där omkring…träning en bit högre. LA+extrarörelser och MSV B hopp (c-ponny)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
1

Ehm… ridborgarmärket…. Hrmm…. vet itne vilka jag tagit… o.O

Hoppning LC-clear round har jag tävlat…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

gejsa
0

Jag har aldrig tävlat. Rider bara för att det är kul och att jag mår bra av det. *ler*

Sandra
0

Men gejsa då är ju du på samma nivå som jag: Skogsridning klass toksvår! =)

Thinka
0

#4 ansluter mig till skogridning klass toksvårFlört

gejsa
0

Ha, ha jo jag vet. Det är nog många som är just på den klassen toksvår.

Courage.C
0

Tävlat upp till LA i hoppning men tränat MSV (stor häst)

Ridit LA dressyrprogram för tränare men aldrig tävlat i dressyr.

mazze
0

Nivå o nivå? Wsetern: grunder, dressyr: ngn stans mellan Lb- La, hoppning: ca 1m med ryttare. Men aldrig tävlad, matte är för feg, Hehe!! Annars hänger vi väl på toksvår skogsridning om vi får förståsOskyldig

MiaMaria
0

Ojoj svårt att klassa sig själv…

Dressyr - Förut tränade jag på msv-st.george nivå men nu kanske jag fallit tillbax på la-msv skkulle jag tro.

Hoppning - Lite skeptisk mot hoppning, men tränade förut upp till 130, nu? Musse låg på 1 meters nivå och de va senast jag hoppade..

Fälttävlan - Deb-lätt kanske, men en j*vel som hästskötare osv Flört

Skogsridning - toksvår Flört

Western - Grund

Sandra
0

Mazze - Jamen självklart =)

Det krävs en hel del att ligga på den toksvåra nivån tycker jag. Jag är en riktig hardcore skogsridare eftersom vi inte ens ha en volt att va på =)

Luthien89
0

Vet inte vilken nivå jag ligger på i dressyr?! Kan ju skänkelvikning, öppna, sluta, fram-bakdelsvändning, förvänd galopp, galoppombyten m.m. Nån som vet vilken nivå det är?

LC hoppning.

AusaBausa
0

skogsridning jag också, en gång om året tar jag Hubertusjakt m 10fälttävlanshinder…Red en klubb hopptävling en gång…vägrade på 2 hinder, hrm! men det var kul.Kunde nog tänkt mig prova igen.

fridak
0

hmm…

känner inte ens igen mig på skogsridning klass toksvår iom att foderpållen och jag bara varit ute två ggr på snart tre veckor. vet inte hur mkt, rättare sagt lite, jag kan och foderpållen kan inte särskilt mkt han heller. men mitt mål är att vi ska nå upp till toksvår skogsridning;)

1111
0

Jag tävlar svår dressyr, har startat msv hopp och msv fälttävlan med ponny.

Tränar numera bara dressyr och mkt enkel gymnastik hoppning.

LinaN
0

hmmm körning, grundläggande samt påbörjad inkörning

western, nada nix o ingenting

Rente generellt kan jag nog itne tillhöra ngn kategori eftersom jag mest står på marken och ser precis lik aoförstående ut som min egen häst…..

Tillhör isf unghästklassen- helfjolligt tokigt och totalt makalöst

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jen
0

det här var inte lätt….

men  i hoppning HAR jag legat på MSV när jag var ung.. Oskyldig

dressyr:grund.

skogsridning: toksvår (roligt namn på nivå)

western : grund

Mandysan
0

Hmm jag och min häst ligger på helt olika nivåer:/

Jag ligger på:
Dressyr: LB-LA
Hoppning: 40 cm;)
Körning: Har aldrig tävlat men kört träningslopp i ponnytrav.
Western: Nybörjare
Fälttävlan: Små stockar på 30 cm i skogen och vada i bäckar, hoppat lättare bankar.
Skogsridning: medelnivå för jag kommer så sällan ut..:(

Foxen ligger på:
Dressyr: LC
Hoppning: Lb
Körning: Har enligt uppgift tävlat mkt.
Fälttävlan: Debutant
Western: Nybörjare
Skogsridning: Svårare än toksvår;)

Det är stor skillnad på mig och min häst…

[slo]
0

Har tävlat LA dressyr, LB hoppning. Men det var längesen jag lämnade tävlingar bakom mig ;)

Tränar grunder western, dressyr åt spanskt håll och hoppar knappt längre. Är nog på toksvår skogsnivå också :)

horspawer
0

17# man brukar ju säja att en ofaren ryttare ska ha en erfaren häst och en erfaren ryttare en mindre erfaren häst. det värkar ju stäma på dig :)

horspawer
0

själv så är jag också på en högre nivå än min häst jag har ridit i 7år och min hät har bara varit ridhäst i 4år. Jag tycker att det är roligt när man har mycket att lära sin häst,det blir en annan gemenskap då:)

Men när det gäler tävlingar så är vi ungefär lika vana, jag har hoppat 2gånger på ridskolehäst  och 1gång på min egen häst och det var hans första tävling (min första tävling på privathäst)

Mandysan
0

#19 Det känns lite som jag och Foxen kompletterar varann eller hur?;)

NinaToy
0

Min ponny ligger på Msv A hoppning, LB dressyr, ingen fält, han blir livrädd när han ser stockar. :P

Jag ligger på LA hoppning, LB-LA dressyr (har bara tävlat upp till LB), Lätt fält.

gejsa
0

#11# Hi, hi kan hästen det också eller bara du?

lisette
0

nivå?

Sehvrin
0

Har aldrig tävlat så jag  har inget bevis för att jag ligger på en viss nivå (samt att jag har ingen aning var nivåerna innebär) Men jag anser väl mig bra på ridning i allmänhet, rätt bra på dressyr, ok på hoppning och nivån på min körning ligger på hobbykörning (dvs inte alls avancerad ^^')

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Neywaz
0

Jag tävlar i distansritt och har ridit upp till 160 km (svårklass). Men nu har jag sålt bästa tävlingshästen (VM reserv) och satsar på yngre förmågor ;)

I dressyr, hoppning och fälttävlan har jag tävlat lättklass, jättelagom och bra ;)

Western har jag aldrig tävlat, men tycker det verkar spännande och försöker lära mig hur man gör ha ha ha Jag har turen att ha CBA som är westernryttare i stallet så hon kämpar på med mig hahaha ;)

Körning är jag intresserad av och den unghingst jag håller på att köra in nu drömmer jag om att kunna starta i körtävlingar längre fram :) Men jag kan absolut noll om att tävla i körning.

linasvovvar
0

När jag va yngre tävlade jag svår dressyr. Hade en riktigt duktig hopphäst, men jag blev hopprädd. Så vi skolade om oss till dressyr. Men jag har väl hoppat 150 (blundade) men aldrig tävlat mer än 120.

Dressyr tävlade vi nästan varje helg och jag älskar att rida dressyr.

Men nu förtiden är det hadikappshäst som gäller =0/ så vi kan väl kalla oss ett promenadpar

änglaflickan
0

hm..ligger väl på LA+ i dressyren, hoppar gör jag inte om jag inte måste, typ..:P inte högre än 70-80 cm isfl.. och såklart toksvår-nivån när det gäller skogsridningen..Oskyldig

Underlig
0

På tävling har jag tävlat alla ponnyer i hoppning upp till det högsta de kan gå, MSVB, b-ponny, MSVA, c-ponny och SVÅR d-ponny. Träning hoppad ung.två dec. över tävlingshöjden alla kategorier. Storhäst har jag endast tävlat 6 gånger, upp till 120. Men har väl hoppat 160 på träning.

dressyr rider jag inte, men däremot markarbete. Mina hästar kan galoppombyte varje steg, galoppiruett, skänkelvikning alla gångarter. Aldrig tävlat.

NinaToy
0

#26# Vet du vem Johanne är? Hon tävlar för Danmark och bästa hästen är Tempo.

#29# Vad heter du?

Underlig
0

#30 Jag vill gärna hålla mig hemlig.

Zebben
0

Jag har tränar som högst:

Dressyr: LA-MSV (Beroende på vilken häst jag red)

Hoppning: 130 (med en lånad häst som hoppade hus, själv hade jag gärna stannat på 110 Förvånad)  

Fälttävlan: Ridit lättaste nivån

Western: Tränat en gång.

Galopp: Ridit arabgaloppör på Jägersro tillsammans med andra jockeys.

Jag har tävlat som högst:

Dressyr: LA

Hoppning: LB

Western: En enda gång i trail, lättaste nivån

Körning: På Elitnivå och landslag för ponny

Cevir
0

Tävllar inte heller :) Ser hellre att hästen mår bra ;)

/ Sara & Casper

Underlig
0

#33 Bara för att man tävlar behöver väl hästarna må dåligt?

NinaToy
0

#33# De flesta hästar som tävlar mår ju bra av det!

PimTheGreat
0

Har för många år sen tävlat i LC o LD i hoppning och dressyr. Western= nybörjare, Körning= kan ingenting om det, tömkörning kan jag

Ida_79
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

för många år sen innan jag fick barn,tävlade jag L:A hoppning o L:B dressyr.. Men nu med min unghäst så ligger vi på ca L:D nivå hopp o L:B dressyr..  Man blir fegare med åldern..hahahaha

reddie
0

Är nog rankad etta i skogsridning…Glad
Innan jag köpte häst och blev världsmästare i skogsridning så red jag en b-ponny som jag hoppade LA med, dressyr har jag aldrig varit intresserad av men kan grunderna fram till öppna och sluta.

Cydonia
0

Hum, kan man vara rankad etta i avramlingsridning?
Annars antar jag att det är LB i dressyr och LC i hopp. Värsta avancerat O.o

Lyrik
0

Skogsridning nivå toksvår =)

Tränat LA med pållen förut. Min kompis har tävlat honom 2 gånger i hoppning KM och Joker, båda på 1.20 m.

Gamla tanten tävlade jag några gånger i hoppning, KM, Joker och Maskerad.

trex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skogsryttare och kulkusk - nivå superb.

Shailina
0

Skogsridning nivå Extremsport (Nikita kan larva fruktansvärt i bland ;D) och dressyr nivå grön som attan ;D

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

lisette
0

oooh anita vad mysig bild! jag hade blivit höjdrädd!

NinaToy
0

#41# Guuu vad läskigt. :O

Neywaz
0

Hallå jaa Johanne Hvid! Känner du henne :)

Murre_Uddiz
0

e typ som #2 :D

trex
0

43 & 44. Det är långt till kanten,bilden ljuger lite.Glad

steffy
0

ingen skadad shettis

bebbe
0

Elitnivå, *fniss*Generad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

CarlS
0

Själv var jag "Friluftsryttare" Nu är min Garonne borta men hon och jag trivdes bäst på skogsritterna. Hoppning och Dressyr var mer ett "tvång" Annars gick hon i lätt b i hopp och lätt a i dressyr.

Här är Garonne

//CarlS

NinaToy
0

#45# Ja, hon har stått i samma stall med mig hur länge som helst med Tempo, Mathab, en vit hingst och en fux. :P Fast det var innan hon flyttade till Danmark, en av mina bästa kompisar har varit medryttare på Tempo. Hade en C-ponny innan som va sjuk rätt så mycket och hon var ju nästan klar med vet. utbildningen då så hon hjälpte mig hur mycket som helst! :)