Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 3310 ggr
Arkan
0

Oseriöst hästannons

Jag kollade lite på saluhästar idag och kom över denna.

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=255701

Jag har aldrig sett på maken. Att man bara kommer på att göra något sånt, vart fick dom allt ifrån? Jag fick mig då ett gott skratt :D

supernova
0

Annonsen är borttagen…. vad stog det???

Arkan
0

Unghäst 18 år tävlad 1.50 hoppning!

Typ: Araber  -  Inriktning: Hoppning  -  Kön: Hingst  -  Födelseår: 1989  
Namn: Falafel  

Nu ska vi sälja våran undebart fina häst. Han är korsning mellan arabiskt fullblod/ardenner och fiskmås. En mycket kelen häst som tyvär springer ifrån en i hagen, mycket synd för alla ungar avgudar honom. En trevlig individ som egentligen skulle gå som kattmat men istället hamnade i en hundburk. Innan han flyttade hit bodde han i en soppskål, men vi tyckte så synd om honom så vi tog hem honom och kokade honom i olja! vegetabilisk tillochmed. Du får med gummisnoddar och ett paket vaniljglass. Han har en konstig illaluktande päls, och han spottar… men det är ju naturligtvis inte så konstigt eftersom hans föräldrar är efter mycket fina fiskmåsar. Känd i hela albanien! Så fort man säger ordet Falafel så bugar sig alla inför hans ära. Men då får dom fiskmåsskit i ögat. Falafel gillar att hoppa! han rusar fram och kastar sig under hindrerna och brukar iofs skita på publiken men det är bara ett stort + enligt oss! Det har även hänt att han har brutit sig in i folks hus och försökt sno gurkor, varför vet vi inte men han har ett enormt behov av att stoppa upp gurkor i örat. Vi besöker en läkare 3 gånger i veckan för detta beteéndet, för det kan ju inte vara normalt?! Jag menar, vem stoppar upp gurkor i örat???!! Du kanske tvekar lite nu men alltså vi kan helt enkelt säga att han är en sten. tack för oss!!!!

han är helt död

Skrattande

Zadeira
0

Det var garanterat nån som försökte vara rolig…

Cezanne
0

Jag tycker inte att det var roligt, bara oerhört larvigt och barnsligt.

Arkan
0

Jag som trodde man kunde korsa häst med fiskmås Obestämd
Tråkigt att dom tog bort den :P

Glader
0

Så roligt tyckte inte jag att det var .

Linnea
0

oj vad kulObestämd

Skynda långsamt så går det fortare.

Marrsson
0

HAHAHAHAHA Jag tyckte i allafall att de va lite skoj haha Inte riktigt vad man väntar sig kanske.. =)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

QALM
0

Vilken underbar humor hahahaha Den som har skrivit det där har en fantasi som är gjord för barnböcker Cool

SSAA
0

guud, palla att alla tar det seriöst;

Ett Gott Skratt Förlänger Livet!

bubbelbubbel
0

hm. är det gratis att lägga in annonser ? för jag förstår ju inte hur någon skulle vilja betala för att lägga in en fejkannons…

Peppe
0

#11 det är gratis på hästnet =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bubbelbubbel
0

#12, puh, tur det, annars kan man ju börja undra :P

Storvreten
0

Haha! Helt galen annons! Jag tycker den var rolig! Skrattande Såg en förut jag med, det var om nån islänning som kunde galoppera baklänges om hon blev sur, men var annars snäll… Det var en bild på en leksakshäst då ^^

emeliekarlssoonn
0

HAHAHAHA X''D  Klockrent! Helt enkelt min humor. :P

WhoCares-01
0

haha jo lite kul kanske de va ^^ inte riktigt min humor men e ja trött så skrattar ja åt allt xD  haha jo kul e en allt(!)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Invisible
0

Hahaha!  Tråkigt att folk är oseriösa, men jag måste erkänna att den var ganska kul! Skrattande

Rita-S
0

Undra hur en korsning med fiskmås skulle bete sig? Ett svart hål på mat iaf!

Vänta nu, tror ni fjordhästar .. nej det kan inte va nån fiskmåsar i fjordhästarnas linjer! ;)

Men skämt åsido, vissa saker var väl kanske lite sådär smått flinbart, men jag skulle nog inte lagt ut nån sånn annons bara för att ha kul. Finns andra saker man kan göra för att ha roligt.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JoyBysen
0

Skitkul asså -__- *snark*

Men man vet aldrig kanske är en ny dinosaurie av något slag? ;)

Jag såg en annons med en bild på en kille i 17års ålderns, så hade de ritat dit en jättestor snopp, och typ skrivit massa sånt, jätte bra att rida, urläcker och sånt x)

Men man kan ju tänka sig för lite, det finns ju barn som tittar på annonser också…

sanne
0

Den annonsen har funnits ute många gånger, o liknande oxå, tycker det är rent patetiskt faktiskt. Att dom ens får sätta in en sån annons.

Hannybee
0

Hahahah….. x'D Att man ens orkar, men det var ganska kul iaf… :)

WhoCares-01
0

#21 Hanna, du tycker ju de mesta e kul väl?? ^^

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Birke
0

Ha, den var ganska irriterande, men fantasi har dom iaf xD

lisette
0

vad som är irriterande är att de människorna bakom annonssajterna måste sitta och ta bort sådana annonser.

stackars människor…

Zabbio
0

Tycker att den var lite kul. Och raderas inte alla annonser efter en viss tid? :P

Vad skadar det om det ligger en sån annons där? Är man inte intresserad av att läsa den kan man bara låta bli.

Kan väl bli jobbigt om det är många såna där, men en nån gång ibland är det väl ingen fara med? Tycker inte jag iaf.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

tantnett
0

Ärligt talat undrar jag om det inte var ett internt skämt?

Troligtvis är det någon hästägare som fyller år "typ jämnar" och någon/några vän/vänner spelat ett spratt.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

lisette
0

#25 fast hur trevligt är det att se en massa fejkannonser på en annonssida? det verkar ju inte vidare seriöst.

det blir ju som ett troll.

joooossan
0

På hastnet.se raderas inte annonserna om de varit inne länge, vad som händer är att när de har varit inne länge och man själv inte varit aktiv i annonsen kan man få ett mail om den fortfarande är aktiv om man kankse glömt bort det. :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

lennartsdotter
0

Jag måste erkänna att jag höll på att garva ihjäl mej… Helt min humor altså…

Å herre gud, lite små udda?

f97lintro
0

haha, skitkul XD

Zabbio
0

#27 Läste du hela inägget?

Citerar mig själv: Kan väl bli jobbigt om det är många såna där, men en nån gång ibland är det väl ingen fara med? Tycker inte jag iaf.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lisette
0

men vad du ser är det kanske en och en annan, men tänk de som sitter bakom och måste ta bort alla…

Hannybee
0

#22 Haha, jooe…. x'D Kanske det.