Namnförlag
Sådär!
Allt fixat så nu är det bara inskickning av papprerna till pass som gäller!
Men, flickan min "heter" ju Dite, står inte i några papper. Så i passet skulle jag vilja ha något lite längre namn men endå med koppling till Dite, eftersom det är så hon kallas.
Jag skulle vilja ha ett namn som betyder något, eller varför inte som faktiskt kan låta snyggt. Så skulle behöva lite hjälp, någon här inne kanske är en idésprutare!?
Vad jag har tänkt på är:
Aphrodite, som är gudinna av kärlek och skönhet.
Dite Perché, betyder typ, säg mig varför på italienska.
Men som sagt, någon som har några förslag så tas de gärna emot :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

tycker båda dina var riktigt bra :) Gillade väl Dite Perché lite mer :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ja, har funderat på det länge :) Men jag är bara lite fundersam på hur man skulle uttala det på tävlingar exempelvis ;s

Jag röstar också för Dite Perché :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Gillar Aphrodite bäst,
jag gillar enklare namn som inte känns svåra att
varken uttala eller stava.

Röstar med på Dite Perché, ett ovanligt namn är mycket roligare att ha och det låter snyggt! En ponny jag rider heter Giannino SJ, vet inte vad det betyderl men det är nästan ingen på tävling som kan uttala det (; Det kanske inte är bra att dom inte kan uttala dom men vad spelar det för roll när du kan det?

Ja, det lutar nog mest åt Dite Perché nu, men är lite osäker nu om jag ska ha ´ på e:et eller inte. Om e:et ska uttalas eller om det ska falla bort i uttalet :)
Usch, jättesvårt med namn!

Dite Pershe låter bäst xP Fint!

jag kan inte låta bli att tipsa om dita von teese.. ;) du kanske kan göra egen stavning och låta henne heta dite von teese?
Dite Perché låter jättebra tycker jag :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Dite von teese var ju jättesött!!! :)
Tack för alla kommentarer, tips m.m föresten! :D

#10 Googla på dita von teese innan du bestämmer dig för det, det är en känd burlsquedansare :P Måste erkänna att jag också tänkte på det namnet. Hade varit riktigt häftigt!

Perdita kanske, efter mamma-hund i 101 dalmatiner =)
Dite Perché!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#11 det gör det hela ännu häftigare ju. =)

#14 Absolut, men man vill nog veta vem dita von teese är innan man döper en häst efter henne :P Själv så tycker jag att hon är vacker, men smaken är ju som baken.