Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1338 ggr
Maja
0

Hoppade idag!

Jag skulle träna med hästen idag. Ja, jag skulle träna!

Hämtade henne ur hagen och slängde på sadel och träns, kompisen tog älgen och gjorde samma sak. Ut till hagen där vi hade satt upp två hinder på några decimeter och så var det dags för lite uppvärmning.

Men ja, min dam är ju inte sååå överförtjust över att veta att det finns hästar som går kvar i hagen och mumsar i sig gräs. Det är faktiskt orättvist! Så hon ställde sig lite på två ben, vägrade röra sig framåt, sparkade åt sidan, snurrade runt.. Eh, ja.. Som hon brukar med mig på ryggen med andra ord!

Kompisen slängde tillbaka älgen i hagen istället och så testade vi att bara ha min envisa dam på banan men inte då. Då skulle man bli sur som en citron och försöka kasta av ryttaren..

_"Och hoppa? Snälla, jag är en islandshäst. Jag hoppar inte." tänkte hon samtidigt som hon stirrade på mig med sina mörka ögon. "Ska du ta dig över hindret får du göra det själv."
_

- Nej, vi ska hoppa. Du och jag. Över hindret. Tillsammans!"

"Skulle inte tro det va?!"

Men envis som jag är så ger jag mig inte. Tur att min kompis är likadan. Hade inte hon varit där hade det inte gått vidare bra..

Men ja, vi testade hindret ett antal gånger och det gick att ta sig förbi det på 2093485 olika sätt. Man kunde totalvägra framför, man kunde springa på sidan, man kunde stanna och backa runt, man kunde peta ner bommen och sedan gå över..

Men sedan hoppade hon!

Och hon hoppade igen. Och igen. Och igen!

När hon väl fattade det så tyckte hon att det var skoj! =)

Så från att ha varit korvmaterial i början av ridpasset så blev hon riktigt rolig! Kul när det går så bra! =)

Alex
0

Skoj! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

J-Parnebo
0

hehe, känner igen det där , men va skoj att de funkade på slutet :)

bubbelbubbel
0

men majsan, du får ju se till att ta lite bilder!

Maja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä, islandshästar är konstiga!

Zadeira
0

Haha, det är ju tur att du är lika envis, annars hade hon aldrig förstått att det var roligt!

Maja
0

Hihi, nej, precis! Skam den som ger sig.. ;)

lisette
0

men hallå, fattar du inte att hon ville åt halmbalarna?

Maja
0

Hon hade redan käkat lite på dem innan.. ;)

taija
0

fniss de påminner mej om min första shettis XD envis som bara den vägra hoppa över en 10cm bom

Glader
0

Roligt att det gick bra i slutet ! :)

Anfa
0

Haha :D Borjan lat lite som en Mulle-serie xD

joooossan
0

Kul att det gick bra tillslut! Bara man inte ger upp så brukar det ju funka efter en stund ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se