Tjockishäst:)
Fröken har haft sommarlov i 3 veckor och sattes igång i förrgår. Idag när hon släpptes ut på morgon började hon direkt med att rulla, vad annars? ;)
Hon kunde rulla runt! *stolt matte*
Jag skrattar gott åt att hon blivit lite rund om magen senaste tiden men det måste la ändå vara ett gott tecken att hon kan rulla runt? ;)
Kan era hästar rulla runt eller gör dom det vanligtvis?
Eller reser dom sig upp emellan och rullar först ena sidan och sedan den andra?
Mvh / Elin
/Elin
Wilda är tjock året runt tycker jag! 

Rulla runt kan hon… Om hon anstränger sig :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Både UC och Swiss hemma hos oss rullar runt :) De ser så himla mysigt ut :)
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Ursäkta för trådkapning men för ett tag sedan så hade vi en normalhullad häst som ej runllade runt, rullade endast på en sida i taget, gick upp och sen la sig på andra och gnuggade runt.
Min häst jag hade var fet ett tag och han kunde då rulla runt, är det inte bara individuellt hur de gör? Förstår ju att extremt feta hästar har svårighetr att rulla runt men jag har ju sett feta hästar rulla runt, även högdräktiga och de är ju runda
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

de rullar runt båda två.
en vinter när det var mkt snö fastnade brago på ryggen då han fastnade i en snödriva.. såg ganska skoj ut. lite som en sköldpadda… ;)
Han brukar gnugga in lera på ena sidan, den andra struntar han i, men rulla runt kan han! :)
Fast just nu är han lite småfet. Smällfet kanske.
Storis är inte tjock, men kan ändå inte rulla runt. Han har nog lite för hög manke tror jag. Fast han rullar runt när han klantigt nog lägger sig i en nedförsbacke för att rulla.. Flera varv dessutom..

båda två rullar runt sen ställer dom sig upp och ruskar på sig som om de vore hundar sen får dom ibland spel och börjar leka =) engen av dom är tjocka, men undantag shettisen som har lite mage kvar orkar inte förklara varför men så är det bara =)

ponnyn kan rulla runt men inte den stora han brukar bara rulla ena sidan.
Skynda långsamt så går det fortare.
mina två hästar rullar runt,fast ibland ställer dom sig upp och tar andra sidan också.

Blacky gör det han känner för just då
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Haha Chikina är lite "småfet" för tillfället ;) Men tror nog att hon kommer runt ändå, haha!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Roger kan rulla runt oftast, ibland så får han resa sig upp och rulla andra sidan sen.

Reddie rullar runt, sommar som vinter
Vimsie rullar runt, skickar med en bild, han var inte tjockis här men hade "unghästmage" 

Min nordis tar en sida åt gången i lagomt makligt tempo. 
Marsvin 4-ever
.
Sylgja kan rulla runt, men brukar ändå alltid resa sig och byta sida.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Båda kan rulla runt ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se