Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 358 ggr
Linda
0

Tolk väder

-Det enda som är bra med snön förutom att det blir rent, ljusare så är det att man kan leka, tolka med hästarna.

-Brukar ni tolka?

Kiara
0

Jag brukar leda en häst och ha barnen i pulka bakom, vi har köpt en tvåmans pulka så även vuxna kan åka efter hästen. Men jag såg på B&W, förlåt Coop att dom hade en fin kälke av plåt typ. Den var riktigt rejäl och den ska jag önska mig i julklapp (av mig själv) strax under 500 kostade den men den kommer att hålla lääääääääääääääänge.

Fast det är inte så bråttom för här finns det inte någon snö än men vi hoppas på en vit julFundersam

Linda
0

Åh.. vad häfttigt en sådann måste jag ha.

-Charlie har borrat skackel hål på sidorna på¨en två manna pulka som vi tänkte ha till ungarnas mini schettis.

SilverTail
0

jaa det brukar jag göra..en rider och jag sitter på pulka  där bak..Räcka ut tungan i full galopp!! sketa kul… Men just nu så är det inte så mycke snö här så det går inte ännu..Fundersam

gejsa
0

Just det här också. På Gejsa. Men ingen snö här än heller. Fast dom lovade ju det.

carola

[slo]
0

Annars går det att tolka innomhus om man har nån form av spån i ridhuset… Fråga carcar får ni höra ;o)

Kiara
0

#5 Vilket ridhus?

CarCar
0

Vi brukar tolka inomhus när snön tryter, det är lite trögt ibland men det funkar alldeles utmärkt och det brukar vara vårat paradnummer på julfesten då man kan bygga upp hopp och grejer:) Och det ska vara miniskidor såklart, annars är det ingen sport..

Linda
0

#7 låter super kul!

-Vi tolkade med barnen idag ungarnas pulka spändes fast med panikhakar, balsnören och jag ledde gick jätte bra.

mvh Linda

(Med deras 80cm höga ponny..)

gejsa
0

Linda! Hur mycket snö har ni eg? Vi har inget än.

Carola

CarCar
0

#8 Läste om det i din dagbok, det lät riktigt härligt:) Tyvärr är det sällan vi har så mycket snö här nere i söder…

Linda
0

Ja det brukar vara härligt första dagarna men här har det snöat helt otroligt mkt som vanligt kommer det pang bom.

Eftersom det drevar igen på våra små grusvägar kanske man inte änns tar sig till jobbet på ett par dagar.

-Tråkigt med snö sällan men plus till er ert varma klimat lite längre sommar..Oj låter som ni bodde i Italien och jag på Island..he,he

gejsa
0

Har vi tur så får vi nog också snö snart här det är ju inte så långt till oss från er. Hi hi

CarCar
0

Haha.. Varmt kan jag inte säga att jag har det, bara regn, slask och blåst.. Visst låter det som en dröm? Har kommit lite snö idag, men när man vet att den kommer vara slask imorgon är inte glädjen så stor. Men men, aldrig är man nöjd:)

Eve
0

Man kunde inte tolka på min förra häst, han blev helt hysterisk.. Ska testa med Lykka, förhoppningsvis går det :) Fcik ju en himla massa snö igår, så jag ska passa på till helgen :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Vad trist det är. Vi fick ingen snö i natt och inte i dag heller. Däremot var vi och handlade i går kväll. Då stod det en bil på parkeringen som var full med snö. Antar att den kom från Stockholmshållet.

Carola

Linda
0

Lite konstigt det är att det inte är någon snö hos er bra 10 mil bort från snön.

Ja ja vi lär snart tröttna då kan ni får vår snö..jag är givmild av mig..

gejsa
0

Tack det var snällt. Vill gärna ha lite så fort som möjligt. Tycker det är trist med allt det gråa nu.

Eve
0

Jag var ute och red i snön igår :).. Var på ett fält och det låg kanske 2 dm där eller nåt.. Lykka var jätteglad, hon älskade snön! hon bockade och sprang som en galning.. Tur att det inte var halt :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

SilverTail
0

Nu har det snöat här oxå.. så nu ska jag bannemig ut och tolka!!Skrattande

gejsa
0

Va f.n! Här kom det knappt 1 CENTIMETER snö i går.