harry blir snart vänersborgare
fick sms av LinaN nyss. de hade stoppat precis på vägen upp till vänersborg. harry står som ett ljus (som de två ggr jag kört med honom) i transporten och är inte ens svettig. skönt för henne (o harry vill säga).
så nu bebbe ser vi inte harry mer. känns lite tråkigt, även om jag inte saknar att vara orolig över att han ska bli påkörd…
(tessa, täcket kom inte med upp, men hon ska dit till jul o ev innan. vill du ha täcker kan hon ta det då.)
Skönt att det går bra.. :) Ääääh.. Du får väl åka dit och hälsa på honom.. ;)

update. nu är dom framme. stallet är jättefint och han verkar redan trivas. imorrn ska han släppas ihop med två andra hästar… :D

Oj då, här går det undan. Skönt att resan gick bra. Undrar vad stallägaren sa när hon såg att han var så stor. hehe tänkte på fri tillgång till höet.

men han är inte så stor faktiskt. jag undrar om han växt över ponnymåttet än?

Skönt att allt gick bra.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Nej, inte nu men han blir ju och behöver mycket hö per dag redan nu.
Pwahh!!!!
Nu är vi framme, jag är nöjd, nydushad, mätt o har haft en mysstund emd min Daniel :P
Harry stod som en pärla hela vägen upp, trampade litet när vi stod stilla o rastade i Varberg, Daniel och hästskötaren Emily fikade medan jag drog fram en ryktborste o gnuggade harry överr yggen med, samt fyllde på hönätet igen.
Väl av transporten på nya stället så var han pigg o gla, o 3 st små ponnyer storlek a-b tittade nyfiket på honom.
Imorrn flyttar han ihopa med två andra skimlar, en irish cob och en arabkorsning.
Stalelt rä supermysigt, toalett i stallet! :D superhögt i tak, så går man upp en etapp över höloftet så finns där täckeshängare typ galge-modell att ähnga täcken på, högst upp på loftet finns två soffor o är jättemysigt.
100m från stalelt går en järnväg o pendeltågen susar förbi där, o de TUTAR j*vlari! tror ni han brydde såg? neh, itne ett smack!
hovslagaren vart i stallet när vi kom dit, fattade noll av vad ha nsa….. dels talade ha ngrötigt och mestadels ner i hoven på hästen ahn skodde (en halvblodsdam på 175 i mankhöjd) o tydlgien ahde Daniel skvallrat om att Harry är en shire/ardennerkorsning o det är ändå fri tillgång på foder, så nu ska han få ca 0,8kg havre/dag, 0,2 torr betfor+vatten, 4kg hö på kvällen och hö i hagen. troligtvis kommer jag begära mer hö på kvällen…..
kan ta o mäta honom imorrn och passa på att mäta emd viktbandet så vi vet vad han väger.
Men han fick mycket uppmärksamhet av alla i stallet, och hovslagaren berömde hullet på honom och trodde han skulel bl i en superb vagnshäst (det lilla jag förstod av vad karl sa)
Kommer en uppdatering imorrn på hur läget är! :D tänk på oss kl 13.00 imorrn då vi släpper ijopa honom emd dom andra!
Tessa, jag åker troligtvis upp till jul för vi ska fira med Daniels föräldrar, o får vi tillgång til llgheten tidigare så är det ju klart jag tar emd täcket upp då! :D
*kryper ner under täcket emd daniel och börjar titta på resident evil…. *rysa**
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tack för rapporten Lina. Skönt att det gick bra och att du godkände stallet själv också. *ler*
Lycka till med ihopsläppet i morgon.
låter ju som ett toppenstall ! härligt ! toa i stallet är ju inte att klaga på..
jag tror och hoppas ni kommer trivas bra ! :)

Lycka till i nya stallet.
Tack vänenrna! :D
Hopsläppet gick bra. Hästarna han går emd heter Little Cardento (arabkorsnignen) och han är skimmel, och den andra hästen coben, heter Whispers Way o är också skimmel. av 8 hästar är 2 fux och brun….
Harry har blivit adopterad av fuxen, aka stormamma, hon "stjäl" föl på sommarbetet alltså är hon föl-beroende. Hon vägrade nästan gå ut i hagen igår eftersom harry stod kvar i boxen.
Och nu igår när jag hade honom inne på stallgågnen jazzade han rundor och när jag ställde honom i boxen började ha nsparka i väggarna! o.O han har blivit så otroligt mammasjuk!
Själva hopsläppet gick helt ok. Harry ville ju bara hälsa på dom andra hästarna, med Cardento gick det bra, men whisper han körde iväg harry, men oj vilken uppvisning vi fick! whisper han travade emd bizarrt höga knlyft och han krökte på nacken, fnös o hade sig o harry han sprang omkring o gjorde föltugg hela tiden.
Sedan när harry skulel hälsa på cardento igen så kom whisper farandes och spöade upp cardento! litet som "öh, du, inte snakca med han den därigna! ha nsnackar ju för fanken skånska!" så efter en stund så fick cardento ett spel och började rusa han också (jag var livrädd attnågon av hästarna skulel gå omkull för det var väldans lerigt) och Harry med bägge dom andra på släp kom rusandes mot grinden. Daniel tog ett stort steg bakåt, likaså de två andra som var emd vid hopsläppet, enda som klev framåt var jag *fniss*
whoaaaa! lät jag och harry praktiskt taget gjorde en sliding stop i klassisk westernstil och stanande en halvmeter fårn grindsnörena. Vi andra fick en lerdusch… Men sen ville han itne gå ifrån grinden men jag skickade bort honom, för ha nkunde inte stå där o trycka. ha nmåste hitta sin plats i flocken.
När jag slutligen sa hejdå til lhonom (dvs, jag stod o ropade över 1 hektar hage) så såg man på hästen ritkigt hur han tänkte "mamma! nej, inte åka ifårn mig!" så det vart litet jobbigt. Så nu är man hästlös ett tag framöver… :/
Men nu kan man iaf bruka allvar emd att packa allt som är kvar därhemma! har satt upp ett block i stallet som töserna ska skriva dagbok i, så jag kan följa skötseln varje dag sen när jag kommer upp igen…… men det känns jätteskumt att vara utan häst….

mao gick det ungefär som när vi släppte ihop harry med virrpannan brago o mobbaren oskar?
Neh, skillnaden var väl att Harry blev kvar i hagen denna gågnen och att Whisper itne jagade Harry sålänge Harry inte var närmare än 15 meter från whisper, så det var ingen mobbing…. utan bra vanlig rangordnande….
Däremot blev ju Ametist upprörd då Whisper jagade "hennes bebis"
harry o ametist står mitt emot varandra i stallgången o hon adopterade väl honom via stallgången då ju ^^
prata precis med Lill, hon som har stallet, hon berättade att Harry och Cardento står o äter ur samma hö-hög ute nu ^^ medan Whispers går o surar för sig själv ^^
Härligt att Harry fick kompis så snabbt :P
Men det känns helskumt att inte tänka "nu är klockan snart tre, dags o byta om till stallkläderna….." och gå til lbussen….
Svullnadne i benet blev inte värre av transportresan, och jag pilalde av ruvan, och fyllde upp kratern med penicillinsalva, och sedan blåspray ovanpå det…. Och ha när itne varmare i det benet än i det andra… me nfortfarande ltiet tjock. men både Lill och Simone (som äger Whispers) hålelr ett öga på hans bakben åt mig, är ju itne säker på att småtöserna har 100 koll….