Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2085 ggr
fannsan
0

Krezip T_T *varning för bilder*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom i panik fart till stallet då veronica ringde och sa att krezip var blodig på frambena och vägrade stödja på dem. När vi var frame så var såret ganska dåligt och Djupt så vi blev tvungen att ringa distriktarna. Efter ca 1 timme var veterinären där och undersökte krezips sår och då visar de sig att såret sitter precis brevid någon konstig kotLeds håla eller så. de  var Mycket dåligt och om de kommer in något i den så blir hon Obrukbar. Hon fick sy med 2 stygn och blir tvungen att stå på box i 2 veckor och sakta skrittas igång sen och hon ska ha antibiåtika varje dag i 7 dagar framåt. Imorrn om hon har över 38,2 grader, Haltar eller svetas så ska vi in till en klinik där hon ska göra ultraljud och om de hittar någor så ska de öppna och kolla va som har hänt och hon blir (om de hänt något med kotan/leden) obrukbar!

Jag är skit orolig och de lär bli jobbigt att få henne Bra igen T_T

fannsan
0

Min Drogade häst Gråter

fannsan
0

Det ran blod och hennes huvud var befläkat utav det

Birke
0

Vad hämskt! Har ni ingen aning om vad som kan ha hänt? Lycka till med henne <33

fannsan
0

Jo de var en tjej som bara släppte in hennes häst kl 9 igår kväll utan att någon viste de och vi hade nyss fått en ny häst till våran "flock" så de blev oroligt och hon rev upp de antagligen på en pinne eller planka från stall väggen

HannaT
0

Fy vad jobbigt, lider med er båda :(

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
0

nej usch va läskit =(   har ni nån aning om vad so kan a hänt?

hoppas verkligen allt går bra nu.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

fannsan
0

nu har jag vart uppe i stallet och kollat till henne och hon har ej feber, haltar ej och svetas ej så de blir ingen klinik :). men hon var Mycket otålig på att få komma ut när de andra skulle ut så jag vet inte om jag ska ställa henne i sjukhage eller på box? de sa iaf att de 3 första dagarna skulle vara på box men om hon river upp bandaget och så på boxen då?

JMax
0

Usch va otäckt!

Håller tummar o tår att hon blir bra igen snabbt

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Alex
0

Usch vad otäckt! Hoppas det går bra!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Stallmima
0

Usch vad jobbig, nu när det är sommar och hästarna kan gå ute. Hoppas allt blir bra. Håller tummarna

powderpuff
0

Håller tummarna att de går vägen. Tråkigt när det händer.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Elshira
0

Jätte tråkigt att höra =( Hoppas att hon blir bra!

Jag själv hade ett ungsto som på något vis hade lyckats gjort sig illa och fläkt upp sig på insida över kotan. Hon var inte halt och verkade inte bry sig om det men vi ringde veterinär för att få det sytt.

Men efter att hon fått 2 olika sederingar och med 3 dubbla dosen av vad hon borde gå ner på fick vi ge upp. Veterinären vågade inte ge henne mer sedering och mitt sto hon tyckte att hon lika bra skulle kunna hoppa runt på 2 ben när vi skulle sy. Lokalbedövning gick inte ens att sätta på henne då trotts att vi lyfte upp det andra frambeten hoppade runt på det som var skadat…

Det slutade med att vi bara fick göra rent och bandagera henne. Men det blev ett glatt slut då allt läkte fint och hon går nu som ridhäst.

Hakuna matata!