Nya stallet!!
Flyttade till nya stallet igår, Granda värkar redan trivas bra.. Gnäggar som en tok åt ena valacken, när hon e i sjuk hagen. tror hon e kär. nu har ja oxå skaffat en flug huva och hovis skodde henne i dag, så kul han trodde hon var mellan 7-8 år appsolut inte 14 år.
Gick runt med henne i ridhuset, det va lite läskigt tyckte hon, men hon va jätte duktig, hehe alla tycker hon e enormt väl uppfostrad, hmm får väl se om skenet bedrar igen..
Ska börja rida för stallägaren där sedan.. kom på varför hon strässat i ridningen med idag, tror det är flugor som s'tter sig i hennes öron, så nu får hon ha mössa på sig.. hihi.
bilder kommer snart..
putt

Kul! Ska bli kul att se hur det ser ut :D
Vad kul med ett nytt stall, hoppas det går bra i fortsättningen med. )
Vad härligt, hoppas det fortsätter så nu då!
Men får jag fråga varför hon går i sjukhage, när hon rids? Kan hon inte få gå i en vanlig hage då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

grattis att det går så bra =D
lite bilder kanske? 
#4 nej… en gång för alla lär er läsa!
nu är ja så trött på att få dra samma sak hela tiden. detta är sissta gången!
hon går på behandling, sprutad i vänster fram med kortison
1. Veterinären ordinerade sjukhage inte jag.
2. Veterinären ordinerade att ja skulle gå med henne första veckan i skritt i 15-20 minuter.
3. Veterinären ordinerade att andra till (nu) fjärde veckan sjukhage, och att ja skulle skritta uppsutten 20-30 minuter.
i förra stallet sa jag att hon fick max gå 1-2 tim bete i liten hage, men dom släpte henne längre då dom tyckte synd om henne. Där hon stundtals rejsade rundor, och dom ej tog in henne.
hon rejsar runder i en stor hage, hon älskar livet och hon får inte springa nu.
ja kanske får spruta henne igen för att hon i kombenation av att sparka i väggarna och sprang i hagen dragitt upp det ny läkta.. eller för senat och dragit ut på läkningen… vilket inte är kul..
en sjukhage är till för just sjuka hästar, sluta upp med att få mig att känna mig som en hästplågare, ja känner mig som det när ni frågar så här hela tiden..
ja har skrivit det förut… ja vill inte ha mera och tänka på dommen kommer i morgon, är hon mer halt tas hon bort.. ja mår tillräckligt dåligt som det är…
till roga på allt, stampade ett odrägligt ouppfostrad häst krake mig på tårna idag och ja har så DJ***A ont i foten, och min egoistiske kille som lovade att hjälpa mig med hästen i dag stack ut med vänner i stället och fiskade, ja e hämma sex.. jo visst, här sitter ja själv och kan inte ta mig till stallet. så granda får stå i en o mockade smutsig box och inte komma ut och gå i dag. ja vågar inte ta moppen då ja ej kan ta emot med foten om ja behöver, då vägarna e hala av allt rengnande, och ja vågar inte skritta själv…
känner mig så djävla hämsk nu. sitter bara och grååååter e så rädd för i morgon, vill inte att någon ska ta min bäbis i från mig. tänk om ja måste döda min älskade älskade bäbis….

#6 men hon var ju faktiskt bättre på förra årtebesöket :) hon kan ju vara helt bra imorgon då eftersom hon faktiskt svarat på behandligen :) men iofs är det ju himmla tråkigt att hon sprungit i hagen, fast hon inte får..
det glädjer mig faktiskt att du ger henne en chans.. lyckligt lottad häst..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

hur gick det idag?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#6 Ursäkta mig, jag var enbart nyfiken.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#9 ursekta mig med, var fylld med hopplösa kännslor som flyger i väg lite över allt…
men det gick ju bra, hon är frisk.. ska köpa nytt rengn tecke och e-vitamin nu..
#10 så fantastisk att höra!!! Nu blev jag jätteglad att hon är bra, nu hoppas jag hon lugnar sig med brunsten i nya stallet med :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.