vaccinering, när exakt?
om-vaccsinerar ni era hästar på årsdagen? eller det kan skilja, några dagar innan, nån vecka, nån månad?
såg att Brimad ska vaccineras 24/7, och att han blivit vaccinerad exakt på årsdagen alltid ;)
men Japp och våra andra hästar vi haft har kunnat vaccinera nån månad innan, så jag blev lite fundersam om det bara är vi som inte vaccinerar på årsdagen? ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
har aldrig vacc på årsdagen..hellre innan datumet än efter!

+/- två veckor är ganska vanligt. De är ju inte alltid veterinären kan precis på dagen..
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
har nog aldrig vaccinerat på årsdagen utan det kan skilja några dagar, veckor eller nån månad innan
Har aldrig lyckats göra det på årsdagen
(inte så lätt att boka vet på rätt dag, det kan ju tom vara helgdag)
blir alltid någon vecka tidigare.
Men gör aldrig efter datumet för ska man tävla så räknas inte vacc som fullgod. Fast går hästarna bara hemma så är det ju ok.
Vaccinerar alltid strax före. Upp till nån månad före.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag har "samlings" vaccinerat mina. Dvs en blev vacc tre månader innan hennes datum eftersom jag vill ha dem alla på samma tidsperiod.
strax före här också
Strax före här också, skulle inte vilja boka in årsdagen ifall det händer något och man missar datumet.

okej, då är det alltså inte bara jag som vaccinerar lite innan ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#9 nej, vetten säger att det är bättre i förtid än att det går för lång tid efter..då kan man behöva göra om hela grundvacc igen..surt isåfall..är ju inte direkt billigt att vaccinera hästarna..