Vet ni hur de är?
Min mamma fick våran häst Globen när han va 7 år är nu 20, för att hans ägare dog.. o då skrev dom handskrivet kontrakt att de är mamma som äger han, o vi ska ha han som ridhäst, o får inte säljas vidare… men nu för 2 år sen så omkom mamma i en olycka.. o vem är de då som står som ägaren åt globen?..
om det är din mamma som ägde honon skulle det väl va en arvefråga? väm ärver din mamma? Jag TROR i alla fall det lär bli "ärvegods". värkar logisk så..
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Jag tycker du ska prata med en jurist om detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

usch vilken olycksbringande häst. :O……

#3# Det är ju långt mellan åren så olycksbringande är han väl inte. *ler*
Tror som dom andra. Eftersom du är barn och ärver din mor så ärver väl du också hästen. Ingen som har sagt något om testamente eller så?

ne ingen har sakt någe om testamente..men ja tar han som min häst.. för de är jag som betalar allt o så.. men skulle va jätte bra o få han skriven på mej, så man har de på papper..
#3 olycksbringande är han nog inte.. hans förra ägare dog i canser.. o mamma o pappa va me om en alvarlig mc olycka, o mamma dog på plats o pappa låg på sjukhus typ 4 månader..

#5# Usch, beklagar, skönt att din ena förälder klarade sig…

#5# Oj, det lät jobbigt! Beklagar verkligen.

beklagar verkligen. Jag vet inte vad jag skulle göra utan mammsen! Orättvist!

Kommer nog bli bra med Globen! Allt löser sig till slut=)

#5 usch så hemskt! Hur klarar man förlora sina älskade föräldrar??? Jag skulle nog bli knäpp av sorg tror jag