dela häst med mig?
HEJ!
Jag heter Mathilda, 14 år, och ska köpa häst. Jag vill ha någon att dela med så det blir delat ansvar för hästen och kostnader. Jag skulle vilja rida 4 dagar i veckan och du 3 dagar. Alltså så tar hästen inte upp all tid i världen för dig. Jag skulle vilja ha den på Ekeby som ligger vid Danderyds gymnasium och är ett jätte fint stall! Något stall i Danderyds kommun annars är väldigt viktigt! Viktigt även att du bor i/nära Danderyd. Jag går i mörby skolan. Jag gillar hoppning och kommer därför öva mest hoppning så en dressyr intresserad är välkommen!! Ålder spelar inte så stor roll men 14-17 ungefär.
Hör av dig om du är intresserad!
PS. Ändringar sker ju när vi hör av oss och snackar mera.
/Mathilda <3
hej du, det vore ju bra om hästen fick stå och vila en dag med.. så kan ni rida 3 dagar var.. anars slits den väldigt..
lycka till..
ja, det kom jag på idag! :)

Menar du att du vill köpa hästen med någon, eller är det en medryttare du söker?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
köpa häst med någon.

Alltid jobbigare att köpa en häst tsm med någon…om den ene inte vill längre utan vill sälja blir det ofta massa problem och bråk men ibland funkar de (Y) skulle ja vart du så skulle ja ha haft medryttare.
men jag vill inte ha hela ansvaret för hästen…

Men om du inte vill ta hela ansvaret ska du inte köpa häst över huvud taget. Bli medryttare själv i stället, och köp häst när du känner att du verkligen vill. Kan man inte tänka sig att ta på sig hela ansvaret för ett djur (oavsett vilken sort), så ska man inte ha något.

Jag skulle avråda dig… Det är bäddat för problem.
Hästen måste till veterinären - vem betalar? Hästen måste köras till veterinären - vem kör? Av någon anledning kan du inte längre äga hästen efter ett tag - vad gör du? Du måste/vill av någon anledning flytta långt bort - vad gör du? Osv osv…
Kan du inte bli medryttare, eller köpa en häst och skaffa en duktig och erfaren medryttare?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#7 Håller med!
Att ha häst är ett STORT ansvar, vill man inte ha hela ansvaret för hästen tycker jag inte att man ska köpa någon.
Jag tycker istället att du kan bli medryttare =)
#8 Precis! Vad skulle man gjort om man var två ägare i sånna situationer?
Men det är ju såklart upp till dej!
Lycka till!

Eller så kanske du kan bli fodervärd i ett år med någon kanske? Altså att du och någon kompis hyr tillsammand och delan upp kostnader mm. Då kan du efter ettt år betsämma om du vill köpa häst eller hur ni gör du. Tycker att du ska hyra häst med någon du redan känner som du vet att du kommer överäns med så att man inte märker att man inte kommer överänd när man har köpt hästen.