Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 833 ggr
Dalsgardi
0

Lycka i allra högsta grad!

Jag kan knappt beskriva lyckan som skrider genom min kropp just nu. Jag som har en 20 årig islandshäst som jag också haft i 9 år, deltog på en kvaltävling ihelg. Allt gick verkligen mycket bättre än förväntat då vi haft en tråkig period då ingenting riktigt gått som det ska. Anyways, efter att vi kommit hem från tävlingen så är allt som vanligt igen.. Men på måndagsmorgonen ringer min mamma mig från jobbet och ber mig kliva upp (som hon alltid gör så jag hinner i tid till skolan).. Sedan säger hon också "Ja, och sen när du kommit hem kan du ju börja kolla hästar" Jag förstod ingenting, jag bara frågade henne vad hon menade med det. Hon svarade att hon och Jonas (hennes blivande man) faktiskt kommit överens om att det är dags. Efter det freakade jag ut totalt, vilket många kanske anser förståeligt så jag faktiskt velat ha en till häst att forma själv och vila min framtid som tävlingsryttare inom islandshästvärlden på.

Så ja, nu är vi på jakt efter en 0-5 årig islandshäst, främst 5-gångare, med potential som jag själv ska rida in. Hur många drömmer inte om det tillfället?! Jag är så underbart glaaaaaad!

Och det är inte bara det, jag som bor i Kiruna för tillfället ska flytta nu i slutet av juni till ett ställe precis utanför Piteå.. Det gör saken ännu bättre! Är så less på denna håla. Och det kommer ännu mer, jag får strax mitt efterlängtade A-traktorkort + att vi ska köpa en buss att renovera om till hästtransport, hur bra är inte det? Smidigt att åka på tävlingar runt omkring i Sverige så behöver man inte hyra boxplats osv.

Ja, vad mer kan man säga? Jag är lycklig! Hoppas det håller i sig också… Länge sen man vart så glad. Sn skadar det ju inte heller att sommarlovet är hur nära som helst! ;)

Här kommer en bild från ihelg, på Órion & mig

Ha en fortsatt bra dag allihopa!

Marrsson
0

Så skoj!! Grattis!

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Alex
0

Vad roligt, grattis! Skrattande Har du tänkt hitta en häst i Sverige, eller tänker du kika på Island?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Indylover
0

Grattis :D

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

JenD
0

Grattis Skrattande BÄSTA nyheten man kan få!!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Dalsgardi
0

#2 Kollar främst i Sverige men stänger inte heller några dörrar för snyggingarna på Island. Blir förstås enklast om man hittar någon passande här i Sverige då det enda jag vet att det ska vara en hingst och helst 5-gångare, och jag tänker förstås inte köpa någon utan att ha fått träffa denne innan :)

attika
0

Grattis vilken lycka, det känns ju alltid bra med lite flyt i livet. Lycka till.

LindaKarlstrom
0

Oj vad roligt! :D