Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1288 ggr
Maja
0

Vattenpölar

Hur är era hästar när de kommer till en vattenpöl på vägen? Traskar de igenom den eller måste de gå runt den?

Maja
0

"Min" kille vill helst inte gå i dem, men ibland så är de så stora och täcker hela vägen så då "tvingar" jag honom att gå igenom eftersom jag inte vill ner i diket och traska..

Då går han över - sakta men säkert.

CelsiusT
0

Min kille vill helst absolut inte gå i.. Vilket är lite jobbigt om vi ex travar och han plötsligt hoppar åt sidan för en vattenpöl.. *suck* Men han kan gå igenom om jag ber om det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

lisette
0

de är ju bottenlösa hål. aldrig att man går igenom dem!

det är träning som gäller för oss. förmodligen är det likadant med att bada, återstår att se i sommar.

Lorita
0

Vatten är kul Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Cezanne
0

Det beror på hennes humör. Är hon lite motvalls och ensam går hon gärna runt men går hon i sällskap med flera hästar och är på framåt humör struntar hon i dem. Minns en gång förra sommaren då jag skulle ta henne från sommarhagen till stallet och hela stigen var översvämmad. Jag såg framför mig hur hon skulle krångla, men hon var så glad över att något hände så hon vadade genom vattnet, minst 10 cm djupt, och såg ut som att hon inte ens såg det!

Peppe
0

Får blacka välja så går han runt den, men han är inte svår att få till att gå rakt över den

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alex
0

Sylgja är det inga problem med, hon går igenom. Är det en större vill hon dock gärna kika och nosa först så att hon vet att det finns en botten innan hon kliver igenom. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zaphix
0

Man får alltid ha en fight med honom om vattenpölarna varje vår. Tar man några dagar och verkligen tvingar honom att gå i alla vattenpölar som finns längs vägen, då går det bra tills snön kommer igen. Men sedan är det strid på våren igen.. Samma sak med lera.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Caspianowner
0

2006 hade vi översvärming på våra marker. De hästar som tidigare inte gick i någon vattenpöl blev vare sig de villet eller inte tvugna att bada fötterna.  Idag är de hur okey som helst. Går som de aldrig gjort något annat.

Kimpa
0

Om våra får välja själva går de brevid pölen, men det är inga problem att få dem att gå igenom dem heller.

Splachfotografen
0

Min medryttarponny går ibland rakt igenom pölen och ibland går hon runt, beror typ på hur stor den är.

Akerberg
0

Min  pålla gick alltid runt förut, men jag har tvingat henne att gå rakt igenom om jag ber henne om det, så nu är det inga problem längre. Kommer man i trav eller galopp händer det att hon hoppar. Ner i en sjö skulle jag däremot aldrig få henne!

Indylover
0

Hehe, min bästis favvohäst Robby galopperar glatt igenom ^^

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

WhoCares-01
0

wilma e livrädd för vatten om de ligger på marken. kan hon så vänder hon drar hon åt motsatt håll annars går hon upp på kanten och trippar förbi… finns de ingen plats så hoppar hon högt över. försöker få bort beteendet genom att leda henne fram och tillbaka och jag tror ja börjar komma fram till henne =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Marija
0

Chikina går helst runt pölen!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Marrsson
0

UC brukar sällan se vattenpölarna försen han ska sätta första hoven i och då blir det en konstpaus och en förflyttning. Skulle de då vara så att det är en större pöl.. då har han höga snygga knälyft igenom :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

HannaT
0

Kalle traskar i om jag ber honom om det, annars promenarar han runt :P

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Lotties
0

Orest vägrar gå igenom dom självmant men jag kan få han att gå igenom dom med lite övertalning :P kommer man i trav eller galopp och de blir en vattenpöl framför hoppar han över ibland eller tvärnitar ;) se när man badar så gäller de bara att få i han sen plaskar han runt som en flodhäst (:

emeliekarlssoonn
0

Får Silver välja själv går han runt, men säger jag åt honom går han igenom. :)

Animal-3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Korre går igenom de större eller de han inte orkar bry sig om. annars går han runt.

Tuffis går igenom om de är stora eller runt dom små.

Peewee kan ibland gå igenom, ibland runt,, han är vatten rädd (typ) och ja ibland ser det ut så här (bild).

AusaBausa
0

näpp Ludde går inte i pölar.. inte hav eller sjö heller..får be lärare Brago komma hit igen;-)

lisette
0

#21 japp det kan vi fixa i sommar igen! och han gick faktiskt i förra sommaren, sen att ni var lite klumpiga senare är en annan femma. =)