TOVA I FINLAND!
fått en hemsida från tovas nya ägare http://www.geocities.com/kaftan05/tovakuvia.html
tv.pekka
någon som kan finska som kan förklara vad det står?

är inte så där jätte grymm på finska fast ja nästan bor i finland..men kan försöka:P
Uljas prinssi valkealla ratsullaan:) Tova, Anne ja jussi - prinsen på vita hästen:) tova,anne o jussi
Kaverukset, Aamuska ja Tova - kompisarna aamuska o tova
KopotiKopoti:) Mitähän siellä näkyy?- hoppla hoppla :) va syns där?
Kyllä äiti osaa. - visst kan mamma.

Är själv finsk .. det var rätt Struten ! =)

Fast du missade ett ord där ! xD Uljas prinssi valkealla ratsullaan = Den stolte prinsen på vita hästen

ok:) fick ta lite hjälp av mamma med typ den då ja inte fattar allt:P .. kan inte prata eller skriva finska(fattar lite när ja läser men de är lite svårt o översätta:P) men fattar ganska mykke när andra pratar men de är dock inte riktig finska utan typ tornedalsfinska..skulle nog inte fatta nått om ja mötte nån som prata riktig finska :D

Tittade också på bilderna. Kul att det går bra. Men har hon inte lite väl korta stigläder på tredje bilden?
Hästen ser fin ut verkligen. Måste vara jobbigt att se bilderna på din förra häst.

ja kommer inte in på sidan =/

Konstigt! Det gör ju jag.
det var inte alls jobbigt.. tycker det känns bra att överhuvudtaget få veta att allt går bra och hon ser glad och frisk ut.
tack så mycket för alla översättningar!

jag kan inte heller se :/
men skönt att du tkr så ems (:

Jag ser ; D , Tova är så fin !!

Kan inte någon göra sidan som en länk. Jag kommer inte heller in på sidan…… lite nyfiken på korten
testar igen: http://www.geocities.com/kaftan05/tovakuvia.html
tv.pekka

nuu kom jag in=P

jag me ^^ :P
Puttar efter låååång tid upp denna tråd.. Jag undrar, är det någon som kan hitta en mailadress till nya ägaren? Jag har inte hört av dem i princip sedan jag fick denna länk.. Skulle så gärna vilja höra hur det går med pållan…
En liten ot-fråga, ska man verkligen ha fötterna sådär långt in i stigbygeln på den där modellen?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#16. Nej, det ska man väl inte på någon stigbygel?
Länken fungerar inte för mig?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

länken funkar inte för mig heller. Men jag antar att ägaren till bilderna kanske raderat dom, för tråden är ju från 2006 :P
#19 tänkte så jag med, men #16 verkar ju ha sett dem :P
LÄnken funkar för mej också iallfall!
Kan någon länka om?
Jag vill också se!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Länken funkade innan idag för mig :)
Länken fungerar fint för mig :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nu har jag inte läst igenom tråden, men Yahoo Babelfish översätter hela websidor 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

från finska till svenska. hoppas den funkar!

hon ser bara till att utnyttja klacken på stöveln;)
Bra sidor! Tack!
Ingen mail då alltså vad jag förstår?

#0# Men du måste väl ha skrivit kontrakt om du sålt hästen? Där finns väl telefonnummer med som du kan ringa och fråga hur hästen mår osv.
#31, jo visst har jag det, men vi förstår inte varandra då de inte pratar engelska och jag inte finska… Men per mail brukar man ju kunna sitta och översätta.. =)
Åhhh! Jag hade hoppats att det var "min" Tova det rörde sig om…
Jag sålde mitt ardennersto i januari till en tjej i Finland som inte heller kunde svenska. Jag har inte hört något från henne på länge och hoppades att det var om henne…

om du ville kontakta henne fanns det på hemsidan en länk till hennes youtube där de fanns lite filmer, du borde väll kunna kontakta henne där?
#34 Det var fel Tova.

haha oj nej, de var inte syftat till dig=)
#34, jag försökte klicka på hennes användarnamn, men dels fanns bara dessa filmer och så kom jag ingenstans genom att klicka på dem…
lyckades maila, hoppas på att få svar, men tvivlar eftersom att hon inte varit inloggad på 2 år…

Aha de var värre =(