Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 942 ggr
Anna
0

Det närmar sig...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu är det inte lång tid kvar tills inridningen av Wilda börjar på allvar! Det rör sig snarare om dagar än om veckor. Nästa vecka får ägaren sitt schema för sommaren och sedan ska vi lägga upp en planering för inridningen.
Wilda fyller 3 år den 20 juli.

Först ska hon lära sig att bli longerad med sadel och stigbyglar som slänger runt. Efter det är det dags att sitta upp och "intensivträna" grunderna ett tag (självklart skyndar vi långsamt och hon får givetvis vila emellan). När hon klarar av grunderna - svänga, stopp, framåt, de olika växlarna osv, då nöjer vi oss för ett tag!

Wilda kommer även få efterlängtat hästsällskap under sommarbetet, grannhästen flyttar hem igen efter en tid ute på foder, och då kan de gå ihop. Äntligen!

Så nu kommer jag uppdatera er lite oftare med info om hur allt går, om ni vill såklart? :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

HannaT
0

Självklart vill vi veta! Lycka till! :)

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

J-Parnebo
0

skulle vara jätte kul att veta hur det går för er :)

[Angel88]
0

ååå hon är ju så otroligt fin..

elin
0

Jag önskar er stort lycka till Anna! :)

Jag har en liten fråga… Menar absolut inte och göra ngn ledsen eller så.. Men undrar, har hon ingen hästkompis?
Du har kanske förklarat läget tidigare men isf har jag missat det.
Jag undrar bara och hoppas du inte tar illa vid min fråga.

/Elin

Anna
0

Tack hörni!

#4 Ingen fara att du frågar, jag skulle också frågat om jag var du. Nej hon har gått ensam sedan Windy avlivades, tyvärr. De har letat sällskap men inte funnit någon lämplig häst. Hon har träffat andra hästar ett par gånger, bl.a Lindas (Thorsson på iFokus) valack Lord. De har fått busa i paddocken några gånger. Wilda har klarat det förvånansvärt bra, vi trodde hon skulle bli deprimerad och stressad, men hon har betett sig som vanligt och inte verkat ledsen alls, som tur är. Det var ju ganska oväntat att Windy plötsligt försvann ifrån oss, och väldigt typiskt att grannhästen några månader tidigare försvann iväg på foder… Bad timing!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mille
0

Vilken söt häst :D det är spännande med unghästar!

Lindbygarden
0

Va spännande! Vi vill ha massa info och bilder!

Struten
0

Va fin hon har blivit, har inte varit inne här på år o dar sist jag såg en bild på henne var hon bara en liten skrutt men nu har hon ju blivit stora damen=)

Säger som ovanstående vi kräver massor med bilder!^^