nära att smälla med en älg
när jag kom hem från jobb så fick jag i uppdrag att åka in till kristianstad o köpa golv. eftersom jag inte ville åka själv o min elaka sambo inte orkade följa med så hängde en bekant med, niklas.
dimmigt som tusan, man såg inte mkt framför sig…
berättade för niklas om alla felen på fiaten, sa att det hade inte gjort ngt om man krockat bilen så den blivit lagad. hann knappt mer än att säga det förrän niklas började hojta "älg älg älg älg".
framför mig ser jag något som ser ut som människor som står på vägen. några på höger sida om bilen och några på vänster. de som stod på höger sida var nästan nere i diket. men "människorna" som var till vänster hade HORN och var lätt närmre två meter i manken.
som tur var så stannade älgen på vänster sida, hade den fortsatt rakt fram så hade jag krockat den i 50-60 km/h och den hade landat på hela huven…
trevlig bilfärd till kristianstad sen. var helt skakig i hela kroppen… dumma djur. men dom är häftiga… :D

men golvet jag köpte var överläckert. jättemörkt.. me love.
o jag är såå glad för ovanvåningen är snart klar…
kolla före

hmm ni får låtsas som om ni inte ser ölflaskan andreas öppnar… :D

Usch Lisette, vad otäckt - tur att det gick bra!!
#2: haha grabbar med rumpan bar.. me like! ;D

o sista här nu…
förstå att någon bodde i det där rummet som man ser på första bilden… *ryser*

man ser ju itne springan ivf.. ;)

Huvva, dom där älgarna är lömska o livsfarliga!!! Tur det gick bra!!

Usch lisette du får passa dig. Du som är gravid och allt. Det hade ju kunnat sluta väldigt illa.
Hi hi rummet ser ut ung som när min gubbe började göra iordning det fast värre. Det var sågspånsgolv. Man fick gå på vissa plankor bara. Han gjorde iordning det på 2½ månad. Hur länge har dina gubbar hållit på? *ler*

ja jag vet. tänk om jag kört själv då och missat älgarna? andreas hade nog inte förlåtit sig själv om något hänt… *ryser* den var läbbigt stor….
hmm *host* två år nu.. *viskar*

men det blir läckert. i vårt sovrum, det som vi håller på med nu, blir det mörkt golv. i bebisens sovrum :D blir det ljust. det är riktigt snygga kontraster.

Ha, ha vad långsamma dom är. Jag anade nästan det. Var därför som jag frågade. Ville bara retas lite. Min gubbe är så himla snabb när han bygger nämligen. FAst han bara är musiker och inte byggnadsarbetare. Byggde vår glasaltan med tak och allt på 2 veckor i somras. hehe

hmm jag kan skicka karta hit här gejsa… :D
vi ska ju börja på köket sen. vi har faktiskt kommit överens om hur vi ska göra för att få större kök… första gången vi enats om ngt tror jag. förutom bebbens namn… :D

Ha, ha köket tog han i vintras förra året. Då bytte vi kakel, diskbänk och bänkskivor och luckor. Sedan tapetserade han om på ca 3 veckor. haha

På 8 år har vi bytt golv två ggr i köket. *ler*

Usch vad jag känner mig retfull i kväll.

han är flitig. var glad över honom.. min gubbe gör bara så här dagarna i ända… ;)

Ha, ha ja, det gör han med emellanåt. Men när han är riktigt i gasen så sätter han en jäkla fart.

vad ger du honom då för något? kan jag få receptet… *fnissar* nej jag MÅÅSTE sova nuuu..

Ha, ha jag ger honom ingenting. Min arga blick bara. *fniss*

ja det får jag äta upp nu va? ;)

Japp! Mycket, mycket länge. *ler*
Har du inte lagt dig än förresten?

måste berätta vad som hände när jag skulle lägga mig o sova.. andreas säger åt mig i sömnen: "kom ska jag värma dig rikard" jag började asgarva och frågade vad han sa. då började han fnittra och sa att han sa fel… tror han drömde om vår granne o så kom jag o la mig, helt iskall. så han blandade nog ihop det…
o nu för ett tag sedan så skrek han "kim" i sömnen… det är en kille på hans jobb som heter så.. undrar vad han drömmer om egentligen…
men roligt har jag ivarjefall, bättre än tv det här.
kolla in vad jag möttes av när jag kom hem idag.

Oj då, titta det artar sig. *Ler* Så där ser nästan vårt sovrum också ut fast Gubben min byggde en balkong också så vi har dörr där. Så vi kan vädra sängkläder där och sitta och fika. hehe
Undrar om din gubbe har blivit omvänd sedan du blev gravid. Drömmer om killar. hehe

Känner igen fotot! Så håller mamma och låssaspappa på nu! Vi har köpt en gård med ett hus från 1800-talet som stått öde i 30år! Det är tänkt att vi ska flytta dit i april. Mitt rum kommer att se ut som ditt på bilden ungefär, men det kommer att synas balkar och en timmervägg i rummet.
Guud vad jag vill flytta in!

helt sjukt vilken skillnad det är på bara en dag. heeelt underbart!
ja jag undar med gejsa. får väl se vad han kallar mig nu… :D
#25 fy vad mysigt. du får visa bilder sen!!! vad heter du egentligen?

Ha, ha ja du får berätta lisette vad han kallade dig i morgon. *ler*

#27# Vill gärna följa detta projektet faktiskt! :D