Ridtravarens dagar del 1; en 4:e plats!!
Jaha då man kommit hem från första delen (exteriörsbedöming) av ridtravarens dagar i Plönninge! :) Ska åter i morgon. Eli fick sova över där i natt kändes lite motigt att lämna min bebis :S Han var hur snäll som helst att lasta :) han som det tagit typ 20 min att lasta innan gick rätt in :) han var jätte snäll hela vägen, trots att vi råkade köra en omväg som gjorde att rese tiden till plönnige tog ca 2h… vi var långt fel:P men det rättade till sig sen och vi kom fram tio min sent.
Började med att leda runt honom lite och sen försöka springa in vilket tempo han skulle ha.. jag hade ju inte övat så mkt som jag skulle ha gjort. Väl inne i ridhuset innan det var min tur var jag så himmla nervös som dock släppte när jag kom in framför domaren.
Domaren tyckte han var fin :) Fick 8-8-7-8-7-7-8 :53p Blev kvalitetsklass II för att bli I skulle man ha 56p.Tänkt då till nästa år när han blivit önnu finare musklad.
Är super nöjd för eli, han skötte sig verkligen exemplariskt! Blev väldigt glad över bedömningsprotokollet och även rosetten och plaketten :D Även över komentaren att jag var en väldigt duktigt visare! :) första gången jag gör det så jag blev väldigt glad :)
Nu får vi bara hoppas att det går bra i morgon med..:/ Jag ska hoppa 50cm och en annan tjej 70cm.. Önska oss lycka till :)
Fler bilder kommer!

putt

Vad roligt! Fortsatt lycka till i morgon och glöm inte uppdatera =)

va kul! och grattis :)
biiiiiilder :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ridstavare? :P Låter intressant x)
Lycka till! Önskar att jag kunde åkt på sånt med min :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Men vad roligt :D
Inga fler bilder?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tack så mkt :) blider kommer senare idag! #4 jag antar att ni fattar vad jag menar ändå?! ;) Har råkat få med ett s… ngn som vill ta bort det?!
#6 Jadå, fast det låter kul..som en ny sport..:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Lite updatering.. Orkade inte skriva igår.. :) Eli vägrade på ett hinder annars var han super duktigt bjöd jätte bra på dem andra hinderna. Mäkta imponerad över honom denna helgen. Han har varit helt fantastisk! Jätte harmonisk och lugn! snällare än hemma!Fick höra igår att det stod mellan mig och hon som vann för bästa visare bland allihopa.. Dock vann den andra tjejen då hon visade fler hästar. Det känns som en vinst i säg ändå då där var så många andra duktiga coh jag som aldrig visat ngn gång innan! Kommer lite bilder!

jag sitter lite illa kan ha göra med att jag var väldigt trött..:P var ju 30 grader igår, tävlade i ridhuset och fick ha vindjacka på då man inte fick ha kortarm.. snacka om att man var genomsvett sedan! Är medveten om att jag har lite dålig sist. Siter bättre i dressyr sadeln, andra gången jag rider i en hopp sadel :P

fler bilder kommer senare

här har jag lagt in fler bilder :) http://www.pixbox.se/alb_show_id1071788_page0.html
#9 Egentligen tycker inte jag att du sitter så jätte tokigt bara du rätar upp dig och blir rak i ryggen, och inte sitter som en säck potatis. Skänkel och hand ser trevligt ut tycker jag allt.
Tänkte på en sak, Visades det ingen dressyr? Enbart exteriör och hoppning?

Jo det var dressyr och löshoppning men vi var bara med på visningen och hopp.
Okej! Man kan med andra ord själv välja vad man vill visa. Smart eftersom ridtravarna har så många varierande kvalitéer! 
Nästan så jag blir lite sugen att själv ställa upp med någon av mina (familjens) någon gång…

putt

putt

putt..

Va fin han var:)