Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 984 ggr
Otario
0

Tips vid provridning?

Idag vid kl. 20.00 ska jag provrida en D-ponny som jag förmodligen kommer att hyra från söndag 31 maj - lördag 27 juni :) Det ska bli så kul! Jag rider regelbundet en gång i veckan på stora hästar på ridskola, så jag är inte så van vid att rida individuellt… Någon som har något tips på hur jag ska rida, ridövningar m.m? Tacksam för allt!

Mvh Emma

/ Emma

Otario
0

aj aktuell längre.. fick ju inget svar heller så.. :( kan någon låsa/ta bort?

/ Emma

WhoCares-01
0

tråkit att ingen svarade… =/  har missat den  här tråden helt. men ska du eller någon annan för den delen provrida nån häst annan gång så är ett bra tips att filma hela passet. både när du rider och när ägaren rider =) då kan man kolla på det i lugn och ro hemma innan man bestämmer sig

övningar är ju bara att komma på när man väl rider t.ex serpentiner och tillbakavolt å sånt är ju bra ställövningar

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Marrsson
0

Gick de bra? Va inte online igår kväll..

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Lorita
0

en timma och 49 minuter, det är inte lång tid som folk får på sig att svara och ge råd Förvånad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Otario
0

#2 Tack så mycket för tipsen! :)

#3 Ja, det gick bra ;) Hon var lydig och snäll, men hade dock svårt för att fatta galopp.. Fick skänkla ett bra tag tills hon fattade! Men nu är hon hyrd och står i en hage i närheten :) Får ha med ridspö under ritterna. Annars är hon är jättemysig :D

#4 Ja, det kanske inte var så lång tid att vänta sig ett svar på.. Även fast det var flera som tittat på tråden. Men men, det gick bra trots allt! ;D

/ Emma

Marrsson
0

#5 Grattis!! Lycka till med nya pärlan!

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..