Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 421 ggr
Maja
0

Brandsäkert?

Hur brandsäkert är erat stall? Har ni brandsläckare? Brandvarnare? Berätta om hur säkert erat stall är!! Skulle vara intressant att se hur alla är "rustade" inför någonting som detta..

Peppe
0

usch påminn mej inte..är jätterädd att nåt ska hända. vårat stall är nog på tok för dåligt. finns en brandsläckare som säkert är 10 år gamal och som man måste gå in i stallet en bit för att få tag i..

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

E_hjo
0

Nåra brandsläckare sådär =)

Maja
0

#1 - I.o.m. att det finns en sådan här tråd så kommer folk kanske att inse att de behöver ha mer brandsläckare/brandvarnare m.m. och då köpa det = stallet blir liiiite säkrare.. :)

1111
0

Jag har haft ute gubbar ifrån brandsationen som fick inspektera och komma med lösningar och hjälp på hur det skulle bäst fixas.

Har bla brandsläckare & varnare. Handlar mkt om rutiner och hur stallet är bygt sedan…

gejsa
0

Har två brandsläckare i stallet.

NinaToy
0

Jag tycker man ska ha brandsläckare och ett planerat ställe där man ska släppa ut hästarna när det brinner, som typ vilken/vilka hagar. Även grimmor och grimskaft ska va lättillgängliga och det ska vara lätt att öppna boxarna.

lisette
0

jag har numera en brandsläckare (tack bebbe) och grimma/grimskaft hänger alltid vid varje box… dock så är det nog inte det lättaste att ha på en vettskrämd häst en grimma när det brinner.

Maja
0

Bra att ni har sådant!! :)

*puttar och vill ha fler svar ;)*

PimTheGreat
0

brandsläckare finns

bebbe
0

Japp jag har tre brandsläckare + brandfilt,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

reddie
0

vet inte om det finns någon brandsläckare i stallet. Ska kolla då jag åker dit i kväll.

AusaBausa
0

Har varken brandsläckare eller brandvarnare i det nya stallet…hrm! Får ta och skaffa det. Har dock mga dörrar ut så de kan komma ut lätt….

bor ju inte vid stallet så man får ju bara hoppas på att stallägaren hör brandvarnaren om ngt skulle hända…USCH!!!

fisa-lisa
0

Det stallet vi har nu är bara att öppna dörren så är hästarna ute direkt, det är typ 2 hål i väggen. Men vad jag kan se på ritningen till stallet vi ska bygga på gården dit vi ska flytta så ser det ut att bli brandsäkert. 2 brandsläckare finns med på ritningen, en vid varje in/utgång.