Sungria söker hem!
Vår älskade 3,5 åring söker nu hem.
Vid en försäljnings besiktning så röntgades alla benen för att vara på säkra sidan, tyvärr så konstaterades det att hon pga född för tidigt skadat bakbenen och fått skl spatt.
Sungria är dock inte halt och reagerade inte på böjproven bak vare sig högt eller lågt.
Detta är så tråkigt och vi vill inte avliva en förövrigt frisk, glad och så otroligt snäll, trevlig häst.
Som veterinären sa det behöver inte betyda att hon någonsinn behöver få några men med vanlig ridning.
Sungria är välriden, välhanterad och otroligt vacker.
Vi söker bara ett riktigt gott hem gärna som familje häst.
mankhöjd ca 148-152cm
Mor: Sunny Nannyxx (fbl), fadern: Grim 11 (barock nordsvensk) Avlad för barockridning.
Eftersom många hästar som rid akademiskt ofta kan hålla trotts (se bara Bent Branderups knabstrupper)skador vore det ju såklart kul om hon fick komma till ett sådannt hem.
Sungria har givetvis pass och försäkrad (nu reservationer men ej triangelmärkt)
Utrustningen medföljer.
Står nu lite tokigt hos förra köparen i Vallentuna, så snabb seriös försäljning önskas.
Pma för mobilnr.
6000:-

Alla veterinär intyg finns.
Bilderna i mitt eller medlemmen "Sungrias" fotoalbum gör henne inte rättvis eftersom hon har vuxit till sig och fått lång vacker man och pannlugg.
mvh Linda
oooh, ville inte fodervärden ha henne ? så tråkigt. =/
jag hoppas verkligen ni hittar ett fint hem åt den lilla skönheten…

Hej
Nej fodervärden som skulle ha köpt henne börjar inse att hon hällre rider på stallägarens häst och har tid till familj och barn hemma istället.
Mvh Linda

Nej men Linda så förfärligt tråkigt. Hoppas verkligen du hittar någon seriös nu när priset var så lågt.

Jag hoppas det oxå;)
Men hällre att hon får leva, eftersom hon faktist e så otroligt fin och dessutom ohalt:)

*puttar* lycka till Linda :)

Så tråkigt med en sån underbar häst! Om det hade varit säkert att hon skulle hålla för träning osv hade jag köpt henne direkt! =)

Du får väl chansa linnea.

#9 - vet inte om jag vågar det, har knappt råd att betala stallhyran. Skulle ju gärna vilja göra något om något skulle hända..

Ja, det är riktigt. Har man inte råd med veterinär OM det skulle behövas då ska man inte ha hästen.
Linda, jag vet en som söker sällskapshäst då deras travare står själv eftersom deras andra dog pga ålder.
det är ingen som rider där, utan farbrorn älskar djur och vill ha hästar som han pysslar med.
men du kanske helst vill ha henne till någon som försöker rida lite??